בית החולים הדסה מנהל בחודשים האחרונים מגעים עם פרופ' גדעון סהר, מנהל מחלקת כירורגיית לב-חזה בבית החולים 'סורוקה'. בעין כרם מייעדים לרופא הוותיק תפקיד ניהולי בבית החולים במחלקת כירורגיית לב-חזה. המגעים טרם נשאו פרי.
1 צפייה בגלריה
פרופ' סהר והדסה
פרופ' סהר והדסה
פרופ' סהר והדסה
( צילומים: מיקי אלון, סורוקה)

פרופ' סהר עורר סערה בתחילת השבוע שעבר, לאחר שאמר ש'הרחם הערבי' מכריע את הציבור היהודי. הרופא הבכיר אמר את הדברים ביום ראשון בכנס בחירות של יו"ר הבית היהודי, השרה איילת שקד. הפרופסור מ'סורוקה' שאל את שקד אם ניתן להפסיק את קצבאות הילדים או אף להטיל קנס החל ממספר ילדים מסוים.
קראו גם:
"העניין הזה של ריבוי האוכלוסייה באוכלוסייה שהיא יותר בעייתית, זה סוג של פרדוקס, אוקסימורון. אנחנו יודעים, היא זו שמכריעה אותנו, הרחם הערבי, ומצד שני אנחנו מעודדים את זה עם הקצבאות", אמר פרופ' סהר. "צריך לחשוב על קצבת ילדים רגרסיבית. ילד שני יקבל, שלישי אולי, רביעי לא, חמישי זה אולי קנס". דבריו עוררו סערה בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב ובציבור הערבי בכלל. ביום שני בשבוע שעבר אף שבת הצוות הערבי ב'סורוקה' למשך כשעה במחאה על דבריו של הרופא הבכיר.
פרופ' סהר חבר המועצה הלאומית להשתלות והמועצה הלאומית לכירורגיה. משנת 2011 הוא משמש גם כיו"ר איגוד מנתחי הלב בישראל. כמו כן הוא יו"ר ועדת הבחינות של המועצה המדעית של מנתחי הלב. בתפקידו הנוכחי ב'סורוקה' הוא משמש מ־2006. פרופ' סהר אף דורג בשנה שעברה ברשימת 194 הרופאים המומחים הטובים בישראל בתחום כירורגיית לב-חזה של חברת הדירוג העסקי 'דן אנד ברדסטריט'.
תגובות הדסה ופרופ' סהר לא התקבלו עד למועד פרסום הכתבה.