מינהל התכנון במשרד הפנים, הגוף האחראי על הוועדות המחוזיות בארץ, החליט היום (ב') להעביר את תוכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה לדיון מיוחד בוועדה הארצית לתכנון ובנייה. זאת בניגוד להחלטת ועדת הערר מאמש שביטלה את אישור התוכנית והורתה להחזירה לדיון חוזר בוועדה במחוזית לאחר עריכת תסקיר השפעה סביבתית ועוד השלמות.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה צומת אורה
כך ייראה צומת אורה
כך ייראה צומת אורה
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)
מינהל התכנון מוסמך בהחלטתו על סעיף בחוק לפיו במידה וקיימת דעת מיעוט בהחלטת ועדת הערר רשאי מינהל התכנון הארצי לפנות למועצה הארצית לערוך דיון בתוכנית. ואכן בהחלטה אמש היתה גם דעת מיעוט של נציגת המינהל. המועצה הארצית לתכנון ובנייה מתכנסת אומנם, לגמרי במקרה, כבר מחר, אך סדר היום נמסר שבוע מראש לכל הנציגים על פי דין. לכן מחר לא יתקיים הדיון בנוגע לצומת אורה אך הכוונה היא שכבר בישיבה הבאה של המועצה הארצית בתוך שבועות מספר הנושא מעורר המחלוקת יעלה לדיון.
מינהל התכנון עומד על דעתו כי בניגוד להחלטת ועדת הערר לא נדרש במקרה זה תסקיר השפעה על הסביבה וזאת בהתאם להמלצת היועץ לוועדה המחוזית.
ממינהל התכנון נמסר: "קידומה של התוכנית נעשה בתיאום מלא עם היועץ הסביבתי של הוועדה (מתכנן מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה), שקבע שנעשתה בדיקה סביבתית מקיפה ואין צורך בהכנת תסקיר סביבתי נוסף. מדובר בתוכנית קריטית לאיכות חיי התושבים באזור, שתיתן מענה לעומסי התנועה בצומת אורה העתידיים המורגשים כבר היום, ולשפר באופן משמעותי את יעילות התחבורה הציבורית תוך מתן עדיפות לתנועת הרכבת הקלה העתידה לפעול בצומת.
"כמו כן, התוכנית תאפשר תנועת באמבולנסים וכלי רכב מהשכונות הדרומיות של ירושלים לבית החולים הדסה עין כרם. מינהל התכנון מתכוון להביא את החלטת ועדת המשנה לעררים לדיון במועצה הארצית לתכנון ובניה בקרוב".