ניצחון לשומרי הטבע: ועדת הערר קיבלה היום (א') בחלקו את הערר נגד תוכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה. הסיבה: "פגמים שנפלו בהליך האישור". בנוסף, ועדת הערר שלחה את הוועדה המחוזית לערוך השלמות בתסקיר חוות הדעת הסביבתית ובדרכי הטיפול המתוכננות מול תלונות התושבים שצפויות במהלך הבנייה. זאת לנוכח כשלים בנושא שנתגלו בהקמת כביש 16.
2 צפייה בגלריה
הפרדה מפלסית בצומת אורה
הפרדה מפלסית בצומת אורה
הפרדה מפלסית בצומת אורה
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)
בין העותרים גם המועצה האזורית מטה יהודה וחבר המועצה עו"ד יוסי חביליו. לצד התנגדויות של הארגונים הירוקים.
ההפרדה המפלסית בצומת אורה נדרשת גם לשם הארכת תוואי הרכבת הקלה מהר הרצל ועד להדסה עין כרם וכן כתנאי להקמת השכונה החדשה ברכס לבן. לאחר ביצוע ההשלמות והתיקונים הנדרשים ייערך דיון חוזר בנושא בוועדה המחוזית.
חבר מועצת עיריית ירושלים, יוסי חביליו, אחד המתנגדים לתכנית מסר: "זהו הישג גדול לשומרי הטבע בירושלים. הועדה קיבלה את טענתנו שיש צורך לערוך תסקיר השפעה על הסביבה ואני מקווה שבעקבות התסקיר תיגנז התכנית. יש לזכור שללא תכנית ההפרדה המפלסית לא ניתן לקדם את תכנית רכס לבן. אני סבור שלטובת שמירת הטבע לדורות הבאים, יש לגנוז את שתי התכניות".
יו"ר שדולת ירושלים בת קיימא נעמי צור: "אנו מברכים על קבלת הערר שהוגש בנושא ההפרדה המפלסית. שימור הרי ירושלים איננו נדרש רק מכיוון שיש מספיק עתודות קרקע לבנייה בתוך גבולות הבינוי של העיר, אלא גם מכיוון שתשתיות הטבע והמים של הרי ירושלים הן תשתיות נותנות חיים עבור כל תושבי ירושלים ומרכז הארץ".
2 צפייה בגלריה
רכס לבן
רכס לבן
רכס לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אנו מברכים את ועדת המשנה לעררים, על ההחלטה לביטול ההפרדה המפלסית וקוראים לוועדה המחוזית ירושלים, לגנוז את התכנית ובמקום לקדם עוד ועוד תכניות, הרסניות לטבע, לסביבה ולתושבי ירושלים, לקדם, ביחד עם הציבור ועם ארגוני הסביבה, את התכנית של החברה להגנת הטבע, לגן לאומי הרי ירושלים ומעיינותיה".
עו"ד איל מאמו, שותף ומנהל (במשותף) של מחלקת נדל״ן תכנון ובניה במשרד אגמון ושות׳, רוזנברג הכהן ושות׳, שמייצג את מטה יהודה: "מדובר בתכנית הרסנית לאזור, שהוגשו כנגדה אלפי התנגדויות, הן על ידי גופים כמו מטה יהודה, החברה להגנת הטבע ותנו לחיות לחיות והן על ידי תושבי ירושלים ומטה יהודה. תושבי ירושלים טוענים כי חיסול השטחים הירוקים מסביב לעיר למעשה משפיע על ההחלטה שלהם להתגורר בה, ותושבי מטה יהודה טוענים כי על פי התכנית, שטחים השייכים למטה יהודה – ביניהם שטחים חקלאיים רבים, יסופחו לירושלים, ומושב אורה יוצמד לעיר. למעשה השטחים של אורה ועמינדב ייאבדו את אופיים כיישובים כפריים ויהפכו לשכונות בירושלים. ברגע שההחלטה לתשתית התחבורתית בוטלה, תכנית "רכס לבן" תעוכב עד שיימצא פתרון לנושא הזה אם בכלל, שכן תכנית זו מהווה תנאי לאישור תכנית רכס לבן".