פגעתם בצנרת, תשלמו, והרבה. ברחבי העיר מתבצעות בימים אלה עבודות תשתית רבות, כשחלק נכבד מהן קשורות להקמת הרכבת הקלה. אף שמדובר במיזמים חשובים, התברר כי במהלך ביצועם פגעו פועלי הקבלנים בתשתיות מים חיוניות לתושבי השכונות.
1 צפייה בגלריה
עבודות תשתית בעיר
עבודות תשתית בעיר
עבודות תשתית בעיר
( צילום: יואב דודקביץ')
כפי שדיווחנו כאן מספר פעמים בגילה סובלים כמעט על בסיס שבועי מניתוקים ומהפסקות מים עד כדי כך שלשכונה הובאו מכלי מים שהוצבו בנקודות שונות בשכונה. מעבר למצוקת התושבים מדובר כמובן בנזק לתשתיות של תאגיד 'הגיחון', שמצידו טוען כי "דחיפות הפגיעות הולכת ועולה, למרות שחברת 'הגיחון' מעמידה לרשות החברות את כל המידע הדרוש כדי לנהל עבודות תשתית ללא יצירת המפגעים הנ"ל".
חברת 'הגיחון' אומנם הגיבה יחסית ביעילות לאירועי הפגיעה ודאגה לתיקונם המהיר של הנזקים, אך לנוכח ריבוי המקרים התכנסה הנהלתה בשבוע שעבר לישיבה דחופה, ובה הוחלט להשית להבא קנסות כבדים על החברות הקבלניות שיפגעו במערכת המים והביוב. מעכשיו, חברה קבלנית שתפגע במערכת התשתית בפעם הראשונה תיקנס ב־5,000 שקל. על פגיעה בפעם השנייה תיקנס החברה ב־10,000 שקל, ועל פגיעה בפעם השלישית היא תיקנס ב־20,000 שקל. בנוסף החברה הקבלנית תשלם על תיקון כל המפגעים והנזקים.
"'הגיחון' יפעל ביד קשה מול הפגיעות החוזרות ונשנות במערכות המים והביוב", מזהיר יו"ר דירקטוריון 'הגיחון' אבי בלשניקוב. "אוזלת היד של הקבלנים תזכה להחמרה בענישה מצד 'הגיחון', כולל דרך ה'כיס' של החברות, וזאת כדי להגן על השירות לתושבי ירושלים".