בהלה בפסגת זאב: תושבים הבחינו לאחרונה במספר שועלים משוטטים בשעות הלילה ושהגיעו סמוך לדירות התושבים. נחל זמרי שהינו אתר טבע עירוני, ממוקם למרגלות שכונת פסגת זאב מרכז ומזרח. באתר ישנן חיות כגון שועלים תנים ועופות דורסים שטורפים את שפני הסלע.
2 צפייה בגלריה
שועל בפסגת זאב
שועל בפסגת זאב
שועל משוטט בפסגת זאב
(צילום: פרטי)
תושב המתגורר בשכונת פסגת זאב אמר ל-mynet ירושלים כי "בשבועות האחרונים, אני רואה יותר ויותר שועלים שמסתובבים באיזור בעיקר בשעות הלילה. הם עולים מהיער כנראה, מגיעים לגינה שמתחת לבית שלי, ופעמים רבות ראיתי אותם גם מסתובבים ברחוב". לדבריו, הוא ניסה לפנות לעירייה אך לטענתו התשובה שקיבל היתה: "'זה לא בטיפול שלנו, זה קשור לרשות הטבע והגנים'".

שועל משוטט בפסגת זאב. צילום: פרטי

תושב פסגת זאב ופעיל ביער זימרי אמר השבוע ל-mynet ירושלים: "זה קיים כבר שנים והתופעה קטנה מאוד עקב הטמנת הפחים על ידי עיריית ירושלים. על כל פנים שועל לא מזיק או מסוכן, ומפחד מבני אדם באופן טבעי. חשוב לא להאכיל אותם במכוון על מנת שלא יתרגלו או תיווצר תלות בהאכלה. יכול להיות שהם נמשכים לפינות האכלה של חתולים, אני לא יודע. בכל מקרה זה מה שנקרא טבע עירוני". סוגיית שועלי הבר היא מתופעה ארצית של התפשטות חיות בר במרחב העירוני.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
נחל זמרי
נחל זמרי
הכניסה לנחל זמרי מרחוב גל
(צילום: אדווה חולי)

מעיריית ירושלים נמסר: ״בעירייה לא התקבלו תלונות על שועלים ברחוב מזל טלה. כל פניה שתגיע תטופל כמובן ביסודיות. בשנה האחרונה, הוקצה תקן ייעודי בשירות הווטרינרי עבור פקח רט"ג המבצע פעולות לכידה ומניעה של כניסת חיות בר באזורים שונים ברחבי העיר, בין היתר באזור רכס שועפאת. הפקח פועל באופן סדיר וכבר לכד מספר שועלים. חשוב להדגיש - במקרה של מפגש עם חיית בר, יש לעדכן את המוקד העירוני 106 ולשמור על מרחק ביטחון מהחיהֿ״.
מרשות הטבע והגנים בתגובה: ״התופעה מוכרת ומטופלת באופן שוטף על ידי העירייה ורשות הטבע והגנים. חלק מהתופעה נגרמת בשל העדר סניטציה - השארת מזון ופחי אשפה פתוחים״.