פסטיבל הקובה המסורתי של מבשרת ציון יערך זו השנה השמינית וייצא לדרך ביום שלישי הקרוב, ה-4 ביולי 2023. השערים יפתחו בשעה 5 אחר הצהריים באמפי-פארק של המועצה. הכניסה לאירוע, שיכלול גם הופעות חיות.
3 צפייה בגלריה
קובה
קובה
פסטיבל הקובה במבשרת ציון
(צילום: ירון ברנר)
עשרות דוכנים שיוצבו ברחבי הפסטיבל יציעו מגוון סוגי קובה למכירה בניהם קובה חמוסטה, קובה דוכא-ואה, קובה חלאבי, קובה חלאבי פסח, קובה מטפונייה, קובה סגולה (סלק), קובה בורגול (נבלוסיה), קובה במיה, קובה שיפטה, קובה חילוואה (קישואים), קובה סופרה (צהובה) וקובה פטריות.

3 צפייה בגלריה
קובה
קובה
פסטיבל מיוחד למאכל האהוב
(צילום: ירון ברנר)

3 צפייה בגלריה
קובה
קובה
פסטיבל הקובה יוצא לדרך
(צילום: צביקה טישלר)

מירב רפיעי, משתתפת באופן קבוע בפסטיבל סיפרה ל-mynet: "זה אירוע תרבותי מאוד יפה', יהיו 20 דוכני מזון בפסטיבל ומגיעים אליו בסביבות 20,000 איש מכל הארץ שבאים כדי לאכול וליהנות מהתרבות הכורדית. יהיו דוכנים של קובה ועלי גפן ועוד מאכלים של כורדים, תהיה גם להקה כורדית, אחר כך תהיה הופעה של איציק קלה באמפי תיאטרון", האירוע מתקיים כמחווה למקימי הקסטל במבשרת ציון שהיו עולים מכורדיסטאן. קראו עוד:
רפיעי מספרת שהיא מתכוננת לאירוע כבר חודשיים. את כל הקובה היא מגלגלת בעצמה בעבודת יד, ולא סומכת על אף אחד שיעשה את זה נכון. לשם איכסון הקובה השתלטה את המקפיא של הבת הקונדיטורית שלה ושל חמותה. למבקרים בדוכנה מוכנים מראש כבר 1,200 קובות (במיה, חמו, חמוסטה), כ-300 יפרח (עלי גפן), 300 ממולאי בצל ו-300 ממולאי כרוב לבן.