עיריית ירושלים הודיעה אתמול (רביעי) על סיום ההתקשרות עם מינהל קהילתי גוננים בשכונת הקטמונים. בעירייה מנמקים את ההחלטה ״בעקבות המצב המעורער של התאגיד והתנהלותו הלא תקינה״. בכיכר ספרא הודיעו כי ״העירייה תקים ועדת היגוי שכונתית שתורכב מתושבים, נציגי העירייה וגורמים מקצועיים. הוועדה תהיה אחראית על ניהול השכונה ותאפשר לתושבים לקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות הנוגעות לחייהם״. בין ראש עיריית ירושלים משה ליאון ליו״ר המינהל יוסי סעידוב קיים סכסוך ארוך שנים.
2 צפייה בגלריה
הקטמונים וכיכר ספרא
הקטמונים וכיכר ספרא
הקטמונים וכיכר ספרא
(צילום: שלומי כהן, mynet)

במכתב ששיגרה העירייה למינהל הקהילתי, הובהר כי אין בכוונתה להאריך פעם נוספת את ההתקשרות עם המינהל וכי עליו להיערך להפסקת ההתקשרות החל מה-30 באפריל 2024. זאת בהמשך להתנהלות משפטית הנערכת בימים אלה מצד החברה למתנ"סים (שמספקת את המעטפת המקצועית למינהל הקהילתי) לבין מינהל קהילתי גוננים.


יו״ר המינהל הקהילתי בשכונת הקטמונים יוסי סעידוב תקף בחריפות את ההחלטה: ״יום לאחר הבחירות משה ליאון מקדם פגיעה אנושה בעשרות אלפי תושבים ומאות עובדים - זאת בשל רדיפה פוליטית אובססיבית נגד נבחרי ציבור ופעילים חברתיים. העובדה שהמכתב נשלח שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות, מבלי כל החלטה של מועצת העיר, ללא כל דיון בוועדה למינהלים קהילתיים - מוכיחה כי ליאון פועל במחשכים ומחטפים מסיבות פוליטיות אישיות״.

2 צפייה בגלריה
יוסי סעידוב ומשה ליאון
יוסי סעידוב ומשה ליאון
סכסוך ארוך. סעידוב וליאון
(צילום: ברחובות שלנו, אלכס קולומויסקי)

״ליאון אינו משתף פעולה עם המינהל הקהילתי מזה כשנה: הוא מקדם פגיעה אנושה בפארק המסילה, מסרב לקדם תשתיות בטוחות להולכי רגל, בניגוד מוחלט לעמדת מרביתם המוחלט של התושבים - מסרב להפעיל בשכונה הסדר תו חניה הנותן עדיפות לתושבים, מקדם גורדי שחקים מנותקים מהשכונה, ואינו מקדם מבני חינוך לטובת ילדי השכונה״.
״בשבועות האחרונים חשפו נבחרי הציבור אי סדרים כספיים וגירעון ענק בחשבונות המינהל הקהילתי - גרעונות ואי סדרים שנעשו בידי מקורביו של ליאון. תושבי הקטמונים יקבלו שירות והשקעות בדיוק כמו תושבי בית הכרם, רמת שלמה ורחביה - על אפו וחמתו של ליאון. אנו מציעים לליאון להפסיק להיות חזק על חלשים ולמצוא לו יריבים במקומות אחרים. אחוזי התמיכה הנמוכים שקיבל בשכונה, ואכזבתו הגדולה ממספר המנדטים הנמוך שקיבל אינם הצדקה לפגיעה בתושבים. נביס את ליאון בבית המשפט, כמו שהבסנו אותו בתביעת דיבה שהגיש. מצער שראש עיריית ירושלים עסוק ברדיפת פעילים ונבחרי ציבור בתקופת מלחמה״.


מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מחויבת לתושבי גוננים ותפעל להבטיח את המשך מתן השירותים לכלל האוכלוסייה, תוך הקשבה לצורכי התושבים. העירייה תמשיך לחזק את הצוות המקצועי הפועל בשכונה ותעמיד לרשותו את כל המשאבים הדרושים כדי להבטיח שירות איכותי ומיטבי לתושבים. אנו קוראים לתושבי גוננים לקחת חלק בפעילויות השכונה ובוועדת ההיגוי השכונתית".