הסיפור המוזר הזה התרחש אתמול (שלישי) יום הבחירות. תושבת שכונת ארמון הנציב הגיע לממש את זכותה הדמוקרטית ויחד עם בעלה התייצבה בבית הספר רמת מוריה, בשכונת ארמון הנציב שם הוצבה הקלפי שלה.
1 צפייה בגלריה
קלפי בבית הספר בגין
קלפי בבית הספר בגין
ועדת קלפי
(צילום: פרטי)

"בסביבות השעה 13:30 הגענו לקלפי והפנו אותנו לחדר הרלוונטי וחיכינו 20 דקות בתור״, היא מספרת. ״לפתע יצאו חברי ועדת הקלפי מהחדר ואמרו ״מישהו לכאן, אנחנו הולכים לאכול צהריים״. לטענת המצביעה, חברי הוועדה נטשו את הקלפי ואמרו שהם יחזרו בתוך 10 עד 25 דקות.
"לא חיכיתי. אמרתי שהם הפסידו את הקול שלי והלכתי. התעצבנתי. חשבתי לעצמי, איך יכול להיות שכולם יוצאים לאכול באותו זמן? בערב חזרתי לבחור כי הרגשתי שזו החובה שלי למרות מה שקרה. מישהו אחר לא היה חוזר. ממתי סוגרים קלפי באמצע הצבעה? הרגשתי שאני מחויבת לבחור למען תושבי העיר ולכן חזרתי״.


גורם המעורה בנושא סיפר ל-mynet שמדובר במקרה חמור ולא תקין. ״אסור לסגור קלפי באמצע ההצבעה, אלא אם כן יש אזעקה. הקלפי פועלת מ-7 בבוקר עד 10 בלילה באופן רציף. הפסקה לצורך אוכל מתבצעת באופן יחידני כאשר מזכיר אחד הולך לאכול והשני מחפה עליו״.
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: ״ככלל, מזכיר קלפי המעוניין לצאת להפסקה, יוצא אך ורק לאחר הגעת מחליף וההצבעה ממשיכה כמקובל. מזכירי הקלפי מודעים לנושא ואף קיבלו הנחיות ורענון בנושא. עם זאת, המקרה יבדק מול הקלפי הרלוונטית״.
אתמול, התרחש מקרה נוסף חריג באחת מהקלפיות בירושלים, כאשר תושב העיר הגיע להצביע וגילה כי מישהו אחר כבר הצביע במקומו. החשד הראשוני היה זיוף וגניבת זהות אך לאחר תחקור מהיר התברר כי טעות אנוש בוועדת הקלפי היא זו שגרמה לבלבול בין שני מצביעים בעלי שם פרטי ושם משפחה זהה.
פורסם לראשונה: 19:12, 28.02.24