חשש להתפרצות קורונה בשכונת גבעת מרדכי: הורי סניף תנועת עזרא בשכונה קיבלו השבוע (ג') מרכז אזור ירושלים בתנועת הנוער, לפיו ככל הנראה ישנה התפרצות קורונה בתנועה. בשבת האחרונה התקיימה בתנועת הנוער "שבת ארגון" חגיגית, ובה מציגים החניכים להורים ולבוגרי התנועה את הפעילות הדידקטית שהתרחשה במהלך החודש האחרון סביב הנושא שנקבע על ידי ההנהלה.
2 צפייה בגלריה
מה רמת הנוגדנים אצל ילדים?
מה רמת הנוגדנים אצל ילדים?
מאות ילדים יבלו את חופשת חנוכה בבידוד
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לאחר קבלת הנחיות ממשרד הבריאות ועל מנת לגדוע את ההתפרצות, התבקשו כל התושבים שהשתתפו בפעילות הסניף מיום חמישי בלילה – הורים, חניכים מדריכים ובוגרים, לבצע בדיקת קורונה ולהיכנס לבידוד על פי ההנחיות של משרד הבריאות.
בעקבות הודעה זו, גם מנהל בית הספר שבו נערכה הפעילות הודיע להורים כך: "בהנחיית הרופאה המחוזית לא ניתן לפתוח כיתות ירוקות בבית הספר עד ביצוע דיגום בבית הספר. המשמעות: כאשר ילד/ה חולה, הכיתה יוצאת לבידוד ולא חוזים לביה"ס עד לאחר ה-PCR השני". לשם כך, פועלים בבית הספר על מנת להציב ניידת בדיקות קורונה במוסד הלימודים בהקדם האפשרי.
2 צפייה בגלריה
גבעת מרדכי
גבעת מרדכי
גבעת מרדכי
(צילום: אדווה חולי)

"הפעילות התרחשה בשבת עצמה, אז קיימו סעודות משותפות ופעילויות מיוחדות לאורך כל היום, אלא שההפקרות הגדולה הייתה במוצאי שבת", סיפר אב לאחד החניכים שהשתתף בעצמו בפעילות, "בכל שנה עושים אירוע המוני בתוך האולם הגדול של בית ספר 'נועם', מאות ילדים משתתפים בו. בהתאם להנחיות הקורונה, החליטו לבקש אישור תו ירוק ולעשות עמדות של בדיקות מהירות בכניסה לאולם. הזמינו שני נציגים של מד"א לשם כך. אלא שבשל מזג האוויר החורפי והגשם, הבדיקות עצמן נערכו בתוך בית הספר ולא מחוצה לו – בהמתנה לבדיקה נעמדו צפופים ובבלאגן. מאות חניכים בלי מסיכות וללא שמירה על מרחק פיזי במשך כשעה וחצי. למרות שכבר ערכו בדיקות, אף אחד לא בדק את התוצאות, וכל הנוכחים נכנסו אל האולם בלי בדיקה. רק במהלך הפעילות עבר מישהו כדי לבדוק את התוצאות בקרב הנוכחים, כ-500-600" .

"בסניף גבעת מרדכי (גיגי) בוצעה בדיקת האנטיגן לפני הכניסה לאירוע"

מתנועת הנוער עזרא נמסר: "בשבת האחרונה התנועה חגגה שבת ארגון בכל רחבי הארץ. כחלק מההערכות לארועי מוצאי השבת, התנועה עמדה בקשר ישיר מול חמ"ל משרד הבריאות ודאגה לעשרות נקודות בדיקה עבור החניכים ובני משפחותיהם כדי שכל הארועים יתקיימו בתנאי התו הירוק. התנועה דוגלת בשמירה על בריאותם ורווחתם של החניכים כל ימות השנה מאז ומתמיד.
"באשר לאירוע המדובר, גם בסניף גבעת מרדכי (גיגי) בוצעה בדיקת האנטיגן לפני הכניסה לאירוע. להבנתנו חלק מהמשתתפים לא שמעו להנחיות הסדרנים במקום ונכנסו עוד לפני קבלת התשובות מהבדיקה, ועל כן, הוחלט במשרד הבריאות להכניס לבידוד את מי שנכח באירוע שאינו מחלים או מחוסן. חשוב לציין שגם היום לא ברור מהיכן הגיעה ההדבקה, ובסבירות גבוהה שההדבקה קרתה עוד לפני הארוע (על פי הידוע שישנם מספר ימי דגירה). עם כל הצער שבדבר, בזכות הבדיקה שנעשתה, אותה חולה לא המשיכה להסתובב ולהדביק בקהילה ללא ידיעתה וגם בכך יש רווח בריאותי לא מבוטל.
"כפי שמדווח בתקשורת, התחלואה בקרב הילדים ברחבי הארץ עולה, ולצערנו לא פסחה עלינו הפעם. אנחנו מאוד מבינים את תסכול ההורים והחניכים על הכניסה לבידוד, אך בכל מקרה, מי שנכנס לבידוד בשל הארוע, יכול לצאת מבידוד על פי הנהלים כבר במוצ"ש הקרוב וחופשת החנוכה לא תיפגע".