פרסום ראשון: קצין בכיר במערך הכבאות במרכז הארץ, הושעה מתפקידי פיקוד זאת לאחר שבשבועות האחרונים נבדק במערך חשד לפיו אותו בכיר שינה נתונים הנוגעים למקורבת אליו – במטרה לסייע לה להתקבל לקורס כבאים. גורם במערך: "נתוניה של 'המקורבת' הוקפצו משמעותי - מבלי שעמדה בתנאי הסף".
1 צפייה בגלריה
מכבי אש.
מכבי אש.
הקצין הושעה. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום ארכיון: רועי אלמן)

במכתב ששלח יו״ר ועד העובדים, רס״ר אבי אנקורי לנציב הכבאות עלה הטענה על התנהלותו הבעייתית של הקצין הבכיר בכיבוי ירושלים: "ממש בימים אלה בהם זומן הכבאי לשימוע לשקילת סיום העסקתו מחמת אי התאמה ובצירוף מקרים מצמרר ממש, התרחש אירוע חמור לא פחות, אלא חמור פי כמה – במסגרת המיונים לגיוס כבאים חדשים שהתנהלו במכללה לכבאות, מפקד בקורס ומי שמוגדר בעיני רבים לבן טיפחך, זייף ושינה מדדים במתכוון ובמודע לטובת מתמודדת שהוגדרה על ידו ״חברה קרובה שלי״ והכל מבלי שעמדה בתנאי הסף״.
עוד מציין רס״ר אנקורי, במכתב החריף לנציב הכבאות דדי שמחי: "טרם פעולת הזיוף פנה המפקד לחניכו שהיה אחראי על אותה תחנת בדיקה ואמר לו בזו הלשון: 'זוז הצידה, אני לוקח פיקוד'. החניך נותר במקום, שתק ועשה כדבר מפקדו. לאחר מספר רגעים ניסה אותו חניך להזהיר את מפקדו בדבר קיומן של מצלמות המתעדות את הדברים אך המפקד המשיך בשלו. מטרת הזיוף, כך מתברר, הייתה ללא פחות מאשר סיוע לחברה קרובה. ציוני המתמודדת הוקפצו משמעותית ונרשמו על ידי המפקד במחשבי המיונים. בסוף התהליך, עת בדקו הגורמים הרלוונטיים את הציונים, דלקו אצלם נורות אדומות. בתגובה הם פנו לבדיקת הדברים דרך המצלמות המוצבות ברחבי המכללה. כך אוששו כל החשדות".
את המכתב סיכם: "לא לזה ציפו עובדי מערך הכבאות. הצהרה יושרה וכבוד מעל לכל במה ובכל הזדמנות, לא זו הדרך שבה פעלת דה פקטו. אני תקווה שבנגידו לפניות קודמות תאזור אומץ ותשיב לגופו של עניין מבלי להתחמק".
המכתב נשלח מיו״ר ועד העובדים בעקבות אירוע שנבדק בירושלים אודות קצין שנחשד בעבירות איומים ודיווחים של שעות עבודה שאינן נכונות. על כן, מצוין במכתב גם האירוע בו מעורב קצין ממרכז הארץ. יו"ר הוועד מבקש לנהוג בצורה שיוונית בין שני המקרים.
מכבאות והצלה נמסר: "כבאות והצלה חרטה על דגלה שמירה על טוהר המידות ואמינות ומשכך האירוע תוחקר מידית ובזמן אמת מחשש לשיבוש הליכי המיון. בתום בירור ראשוני של הפרטים ננקטו נגד המעורבים סנקציות משמעתיות חמורות ובכללן הנחיית נציב להשעות מידית את הקצין מתפקידי פיקוד עד לבחינה מעמיקה של המקרה. בנוסף, הצוער השותף לאירוע , לא הוסמך לקצונה וקיבל דרגת יצוג זמנית".