ליאור שפירא, תושב שכונת עיר גנים מספר בשיחה עם mynet ירושלים על אירוע חריג שהתרחש ברחוב קוסטה-ריקה בשכונה. שפירא יצא שלשום (ג') בבוקר עם הכלב שלו לטיול באיזור מגוריו. לאחר שפקח לא הצליח להנפיק דו"ח במכשיר עבור הותרת צואת חיית המחמד, הוא עקב אחרי שפירא עד לדירתו כדי להגיש לו אותו על רקע בכייתן של אשתו ובתו וכאשר כל השכנים צופים בהתרחשות בתדהמה.
2 צפייה בגלריה
 פקח עיריית ירושלים עקב אחרי תושב העיר עד לביתו — בשביל למסור דו״ח
 פקח עיריית ירושלים עקב אחרי תושב העיר עד לביתו — בשביל למסור דו״ח
פקח עיריית ירושלים עקב אחרי תושב העיר עד לביתו — בשביל למסור דו״ח
(צילום המחשה: חיים צח)

"זה סיפור הזוי", סיפר שפירא ל-mynet ירושלים, "אתמול טיילתי כרגיל עם הכלב שלי והוא עשה את הצרכים שלו. לאורך כל הדרך, הרמתי את הצרכים שלו. אלא שבפעם האחרונה, הוא עשה צרכים רטובים. ראיתי שאי אפשר לאסוף את זה, והתקדמתי לעבר הבית. בחניון, יש לנו מעין מפרצים כאלה שאפשר לחנות בהם, פתאום נכנסה לאחד מהם מכונית במהירות של רכב בילוש. ויצאו ממנה שני פקחים הם הציגו את עצמם ואמרו לי שלא אספתי את הצרכים. שאלתי על מה הם מדברים, אז הם לקחו אותי למקום. הפקח התעקש שאני צריך לקבל דו"ח. ניסיתי לדבר על ליבו, להסביר לו שאכפת לי מהשכונה והסביבה ושאני מרים כל הזמן אלא שהפעם לא ראיתי שאפשר להרים את זה. אמר לי שאין מה לעשות. מסרתי לו את הפרטים שלי. הוא ניסה לרשום את הדו"ח, אלא שמשהו במכשיר שלו לא עבד. לאחר ניסיונות כושלים של כ-5-6 דקות, אמרתי לו שאני ממהר לקחת את הבת שלי לגן ושאין לי עוד זמן לחכות. אמרתי לו שיש לו את הפרטים שלי, ושישחרר אותי ללכת".
2 צפייה בגלריה
הכלב של שפירא
הכלב של שפירא
ריצ'י. הכלב של שפירא
(צילום: פרטי)

שפירא חזר לביתו וסיפר לאשתו על מה שהתרחש בדרך. לפתע נשמעו דפיקות בדלת. "פתחתי אותה כשהבת שלי על הידיים שלי, וראיתי שעומדים בפתח שני פקחים של עיריית ירושלים. הם אמרו שבאו לתת לי את הדו"ח. הייתי בשוק – אשכרה פקחי עיריית ירושלים עקבו אחרי עד לבית הפרטי שלי כדי לתת לי דו"ח. אמר לי שלא הייתה לו ברירה כי הוא חייב למסור את הדו"ח ביד. שאלתי אותו באיזו זכות הוא עקב אחרי כדי לתת לי דו"ח, הוא ענה לי שיש לי זכות להגיע אלי הביתה, ושאם הוא ירצה הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. אז כבר התחלתי להרים את הקול ונהייתה דרמה. כל השכנים יצאו החוצה, אשתי חשבה שהגיעה משטרה כדי לעצור אותי הבת שלי לא הבינה מה קורה והתחילה לבכות. הוא אמר לי שאו שאני לוקח את הדו"ח או שהוא זורק אותו. אמרתי לו לעזוב את המקום ושאסור לו להיות פה, בטח שלא לעקוב אחרי עד לבית שלי. הוא זרק את הדו"ח לתוך הבית שלי ונכנס למעלית, בתגובה, זרקתי את הדו"ח בחזרה אל תוך המעלית. כשירדתי מהבניין, ראיתי שהוא שם לי את הדו"ח בתיבה.
"אני עדיין המום, אני לא מבין איך הפקח ידע באיזו דירה אני גר, איך הוא בכלל נכנס לבניין - יש לנו קודן. לא סביר בכלל שדו"ח כזה יצריך פעולות דרמטיות מעין אלה. פקח עיריית ירושלים מגיע עד לפתח הבית של בנאדם כדי למסור לו דו"ח על הקקי של הכלב שלו? הגשתי תלונה באתר של העירייה, טרם קיבלתי תשובה".

העירייה: "המפקח נהג כשורה ועל פי החוק"

מהעירייה נמסר: "מבירור שנערך בעירייה, עולה כי המפקח נהג כשורה ועל פי החוק. המפקח הבחין בעבירה של אי איסוף צואה (ולא אי איסוף חלקי כנטען) ולכן פנה לאזרח במטרה לרשום ברירת משפט. בעקבות תקלת תקשורת, לא הצליח המפקח להדפיס את הדו"ח. האזרח, טען כי הוא ממהר, הסביר למפקח היכן הוא גר ועזב את המקום. לאחר מספר דקות, ולאחר פתרון הבעיה הטכנית, הדפיס המפקח את ברירת המשפט וניגש לביתו של האזרח בכדי למסור לידיו את הדו"ח, כנדרש ובהתאם לחוק המאפשר מסירה בביתו של נאשם בכל שעה סבירה. לצערנו, האזרח החל בצעקות ובגידופים כלפי המפקח ואף השליך את הדו"ח לעבר הפקח.
"זאת ועוד, לאחר זמן מה, כאשר המפקחים עזבו את המקום והמשיכו בעבודתם תוך שהם מותירים את הדו"ח בתיבת הדואר של האזרח, הגיע האזרח עם רכבו, חסם את רכב המפקחים, הניח את הדו"ח על וישר המכונית וגידף שוב את המפקחים. לציין כי בידי האזרח אפשרות להגיש ערר על הדו"ח ככל והוא סבור כי הוא ניתן שלא כדין".