עיריית ירושלים הודיעה כי החל מיום חמישי, ה-1 באוגוסט 2024, יחולו שינויים בתעריפי החנייה בעיר ירושלים בהתאם להחלטת מועצת העיר מחודש מאי האחרון. לטענת העירייה, ״המהלך נועד להעניק העדפה לתושבי העיר ולעודד שימוש בתחבורה הציבורית המפותחת בעיר״.
2 צפייה בגלריה
חניה בירושלים
חניה בירושלים
חניה בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
2 צפייה בגלריה
חניה בירושלים
חניה בירושלים
חניה בירושלים
(צילום: רועי אלמן)

מי שכתובתו אינה בירושלים במרשם האוכלוסין ישלם 12.40 שקלים לשעת חניה. כך גם תושבי ירשחים שלא רשמו את רכבם בעירייה ישלמו את התעריף הגבוה הזה. מי שכתובתו במרשם האוכלוסין היא בירושלים ועדכן את פרטי רכבו במערכות העירייה, ימשיך לשלם את התעריף הקודם בסך 6.90 שקלים לשעת חניה, ויהיה זכאי לשעת חניה חינם ביום.
תושבים שרכבם רשום בעירייה והם חברים ב'מועדון ירושלמי', יקבלו שעת חניה חינם ביום, והחל מהשעה השנייה, יהנו מהנחה של 20% על התעריף של תושבי ירושלים. בנוסף, זכאים להנחה של 20% בחניונים נבחרים ברחבי העיר.


מהעירייה נמסר כי ״העדפת תושבי העיר בחנייה ברחבי ירושלים ועידוד ההגעה לעיר באמצעות רשת התחבורה הציבורית המפותחת שבה. בשנים האחרונות, פותח מערך התחבורה הציבורית בעיר בצורה משמעותית, כולל קידום ופיתוח רכבות קלות, הקמת נתיבי תחבורה ציבורית ומתן עדיפות לתחבורה ציבורית ברמזורים. כמו כן, מופעל קו רכבת מהיר ונוח מירושלים להרצליה דרך תל אביב״.
״העירייה מפעילה חניוני 'חנה וסע' סביב צירי הרכבת הקלה, כגון הר הרצל ונחל צופים, המציעים חניה ללא עלות למשתמשים בתחבורה ציבורית וברכבת הקלה. עיריית ירושלים מדגישה כי המהלך נועד להקל על תושבי העיר ולשפר את איכות החיים באמצעות התאמת תעריפי החנייה ושיפור מערך התחבורה הציבורית״.
פורסם לראשונה: 04:48, 24.07.24