לנוכח עשרות שריפות שפורצות לאחרונה בחסות מזג האוויר, בכבאות והצלה מחוז ירושלים החליטו להקדים תרופה לאש על ידי הכנות במקומות המועדים לפרוץ שריפות. יחידת מעכבי הבעירה הייעודית והייחודית של המחוז מבצעת בימים אלה פעילות מניעה נרחבת, הכוללת פיזור חומר מעכב בעירה מתקדם ומיוחד, חומר אורגני וידידותי לסביבה במוקדי סיכון מוגדרים מראש ברחבי המחוז.
3 צפייה בגלריה
יער ירושלים
יער ירושלים
יער ירושלים
(צילום: שלומי כהן)
3 צפייה בגלריה
שריפה סמוך לעמק הארזים
שריפה סמוך לעמק הארזים
שריפה סמוך לעמק הארזים
(צילום: דוברות כיבוי והצלה)

לדברי גורמים בכבאות המחוז, פעילות זו התקיימה בין היתר, בשטח המיוער של בית החולים הדסה עין כרם ובחלק הצפון מערבי המיוער סמוך לנווה אילן. שימוש במעכבי בעירה מתקדמים אלו מהווה חלופה בת קיימא ליצירת קווי חיץ, באזורים בהם קיימת צמחיה מוגנת, ובכך שומרת על הריאות הירוקות של האזור ועל הצמחייה הייחודית שבו.

3 צפייה בגלריה
מכבי אש
מכבי אש
כוננות
(צילום: לירן תמרי)
את פרויקט המניעה מובילה תחנת בית שמש, בה נמצאת יחידת המעכבים, בהשקעה של עשרות אלפי שקלים לכל פעולות הכיבוי. מושקע מאמץ רב במניעה והגנה על יישובים ושכונות כולל אימונים, הדרכות לצוותי חירום ישוביים, תרגולים, תצפיות עם אמצעים מתקדמים וכן סיורים בשטח בכל יום. בנוסף, לוחמי האש מהיחידה ומשאר תחנות המחוז מבצעים כל העת פעולות מניעה סביב יישובים רבים הצמודים ליערות וכן סביב מתקנים אסטרטגיים.


הצוותים ביחידה נעזרים בטכנולוגיות מתקדמות כמו רחפנים, המאפשרים מיפוי מדויק של השטח, ניטור ושירותי מטאורולוגיה, המסייעים בבחירת הימים המתאימים ביותר לביצוע המשימות ופיזור החומר בהתאם לתנאי מזג האוויר.
"אנו פועלים במלוא המרץ על מנת להגן על תושבי האזור מפני הסכנה הנשקפת משריפות תוך שמירה על הטבע והסביבה," אומר מפקד היחידה, רשף שמעון אלקלעי. "היחידה שלנו מצוידת במיטב הידע, הניסיון והטכנולוגיה על מנת לבצע את משימתה ביעילות ובמקצועיות."