אזרחית ותיקה התלוננה לפני כשבועיים במשטרת ירושלים שנפלה קורבן ל"עוקץ", במהלכו השתלטו עבריינים במרמה על המחשב שלה ולקחו ללא ידיעתה הלוואה בסך עשרות אלפי שקלים.
2 צפייה בגלריה
קשישה
קשישה
כמעט ונעקצה
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
העלימו מיליונים
העלימו מיליונים
כמעט ונעקצה בעשרות אלפים
(צילום:shutterstock)

בהמשך נשלחה הקורבן על ידי החשודים, שהתחזו בהתחלה לעובדי תמיכה של ספקית האינטרנט ובהמשך לעובדי ביטחון של אחד הבנקים, אל חנות "צ'יינג" על מנת למשוך את הכספים במטבע זר ולהעבירם אליהם.
הקשישה סיפרה שבעל הצ'יינג רשם את פרטיה, אך ביקש ממנה להגיע אליו למחרת בטענה כי אין ברשותו מספיק כסף מזומן במטבע זר. למזלה של הקשישה כשביקשה מבני משפחתה להסיע אותה לצ'יינג הם הבינו שמדובר בהונאה ולקחו אותה לתחנת המשטרה.


חוקרי יחידת ההונאה במחוז ירושלים פנו לבעל העסק להמרת כספים שאישר שקיבל העברה כספית מחשבון הקשישה, אך טען כי מסר לה את כל הסכום במזומן, לאחר שנסע במיוחד לביתה בירושלים. הקורבן הכחישה בתוקף שקיבלה את הכסף וחשפה בפני החוקרים פרט חשוב: הכתובת שבה לכאורה נערכה המסירה היא כתובתה הישנה.
בעל העסק נחקר והודה כי הבין שמדובר בתרגיל "עוקץ" ולאחר שהקשישה לא הגיעה לאסוף את הכסף, החליט להשאיר אותו ברשותו. הוא העביר את הסכום למשטרה ולאחר אישור בית משפט הכסף הוחזר לקשישה.
"לצערנו, אנו נתקלים לא אחת במקרים של הונאות מסוג שכזה", אומר מפקד יחידת ההונאה, רפ"ק אלי ליבקינד, "יש לנקוט במשנה זהירות בכל פנייה של גורם זר, גם אם זה מציג את עצמו כגורם רשמי".