קבוצת הווטסאפ הפנימית של שכונת משכנות האומה בירושלים סוערת. הסיבה: נחש מחמד שברח אמש (מוצ״ש) מאחת הדירות בו הוחזק ועדיין לא נתפס. לוכד נחשים שהוזעק למקום לא הצליח לאתרו, ואפילו משטרת ירושלים כבר נכנסה לתמונה. הנחש, מסוג כרכן תירס, הוא אחד מהנחשים הנפוצים בגידול ביתי כחיות מחמד ונחשבים כטורפים ליליים שניזונים ממכרסמים, ציפורים, צפרדעי עצים ולטאות. מדובר בנחש שאינו מסוכן לבני אדם ואורכו יכול להגיע עד ל-120-150 סנטימטרים.
2 צפייה בגלריה
הנחש שהלך לאיבוד
הנחש שהלך לאיבוד
הנחש שהלך לאיבוד
(צילום: mynet)
הדרמה כאמור החלה אתמול בערב, כאשר אישה המתגוררת באחד מבניינים בשכונה, עדכנה את השכנים בקבוצת הווסטאפ אודות המקרה וסיפרה כי הנחש אותו מחזיקה בדירתה נעלם וכי היא אינה מצליחה לאתרו. ההודעה עוררה בהלה בקרב התושבים, שהביעו את חששותיהם בהתכתבות שנמשכת גם היום. "אם אני אראה אותו אני אקבל התקף לב", כתב שכן אחד.
עוד בחדשות:
אחר הוסיף: "מי מחזיק נחש כזה בבית בבניין ועוד 'גר אצלך במרפסת' ואפילו לא בתוך הדירה. גם אם הוא לא ארסי, זה הפקרות. אנשים לא צריכים להיתקל בחיה כזאת. יכול להיכנס לרכב של מישהו, למעלית, להכניס אנשים לפאניקה. ממש לא לעניין".
2 צפייה בגלריה
משכנות האומה
משכנות האומה
משכנות האומה
(צילום: אדווה חולי)
שכן נוסף הזהיר ממקרה אליו היה עד בעבר: "בביתי הקודם, אישה מבוגרת נכנסה למעלית ופגשה במעלית נחש ענק. מהבהלה חשהברע ומלבד לוכד שהוזעק למקום מיד גם היה צריך להזמין אמבולנס ולפנותה לבית חולים. זה מצב שאף אחד לא רוצה ולא צריך לעמוד בפניו". אחר תהה לגבי ההשפעה התברואתית של האירוע "מה לגבי מחלות חיסונים אנא עראף מישהו צריך לתת על זה את הדעת ולוודא שמצב כזה לא יחזור שנית".
ובינתיים, אל הדירה הוזמן לוכד נחשים שלא הצליח לאתר את הנחש גם אחרי חיפוש אינטנסיבי בדירה. האירוע הועבר לטיפול המשטרה מחשש לפריצה וגניבת החיה. לטענת השכנה היא אף שוחחה עם רשות הטבע והגנים וקיבלה אישור שהנחש אינו מסוכן.
פורסם לראשונה: 15:09, 17.07.22