סוד ארכיאולוגי נוסף נמצא בשכונה: מחצבה עתיקה נתגלתה לאחרונה בסמוך ליסודותיו של בניין בקטמון הישנה. העבודות במסגרת מיזם תמ"א 38, שאגב החלו בתאריך 29.11 ומבוצעות ברחוב כ"ט בנובמבר, הן שגרמו לחשיפת המבנה ההיסטורי.
3 צפייה בגלריה
המחצבה
המחצבה
המחצבה
(צילום: פרטי)
יזמי הפרויקט עדכנו על כך את אנשי רשות העתיקות שהגיעו למקום ובימים אלו הם מקיימים באתר חפירת הצלה בכדי לתעד ולתארך את הממצאים. הבנייה אומנם הופסקה לפי שעה אך הפרויקט אינו צפוי להיפגע לנוכח התגלית והוא צפוי להתחדש בימים הקרובים. זאת לאחר שאנשי רשות העתיקות יסיימו את עבודתם במקום. ברשות מציינים כי בעבר נמצאו מחצבות נוספות לאורכו של הרחוב.
הפרויקט כולל את חיזוק הבניין ותוספות של עוד קומה וחצי, מעלית ומכפילי חניות. ארבע יחידות הדיור החדשות שיתווספו במיזם על 12 הקיימות, כוללות שתי דירות בנות 85 מ"ר ועוד שני פנטהאוזים דו מפלסיים על הגג בשטח בנוי של 200 מ"ר כל אחד. הבנייה צפויה להימשך כשנתיים.
3 צפייה בגלריה
המבנה שבתחומו נמצאה המחצבה
המבנה שבתחומו נמצאה המחצבה
המבנה שבתחומו נמצאה המחצבה
(צילום: פרטי)

מתחת לפני השכונה

קטמון הישנה עתירה בממצאים ארכיאולוגיים מתקופות שונות. במרחק של כ־500 מטר מרחוב כ"ט בנובמבר נפתח לאחרונה מחדש גן המשחקים בצומת של רחל אימנו וחזקיהו המלך. זאת לאחר שבזמן החפירות לשיפוץ הגן, נתגלה בור מים עתיק רחב מימדים.  לאחר סיום מלאכת השימור, הוחלט לסמן את תוואי הבור באבנים כחולות, ובמידה וימצא בעתיד תקציב או תרומה, ניתן יהיה להסדיר פתח כניסה למבקרים לבור ולערוך שם סיורים.
3 צפייה בגלריה
המערה בקטמון הישנה.
המערה בקטמון הישנה.
המערה בקטמון הישנה.
(צילום: עופר כהן, באדיבות רשות העתיקות)