בדרך לקניון עוברים על החוק: הרמזור החדש שהוצב ביציאה מרחוב האייל בשכונת מלחה מאפשר לפנות רק ימינה או שמאלה ואין יותר אפשרות להמשיך ישר לקניון. זאת כחלק מהסדרי התנועה החדשים שנקבעו בשכונה להכשרת התוואי של הרכבת הקלה. אלא שלטענת תושבי מלחה השינוי המדובר לא מרשים את הנהגים שאפילו עוברים על החוק רק כדי לחסוך זמן.
1 צפייה בגלריה
תופעה מסוכנת בצומת. הרמזור החדש
תופעה מסוכנת בצומת. הרמזור החדש
תופעה מסוכנת בצומת. הרמזור החדש
(צילום: עמית שאבי)
הפעיל השכונתי, טל הרמתי מסביר: "כבר היום הרבה נהגים נכנסים לשכונה כדי לעשות סיבוב פרסה ברחוב האייל, למרות שאסור, ומשם חוצים את הצומת ישר לקניון - ולאף אחד לא אכפת. מי שעשה עד היום עבירת תנועה אחת בדרך לקניון יבצע מעכשיו שתיים, וכבר ראיתי את זה בשטח, כי אין אכיפה בכלל". הרמתי מוסיף כי התושבים היו מעדיפים שיבטלו לגמרי את הכניסה העליונה לקניון, שבשעות עומס יוצרת פקקים בכניסה לשכונה. "כל השנים רצינו שהכניסה לקניון תעבור 50 מטר למטה, היכן שיש היום רק נתיב יציאה מהקניון למפלס התחתון. זה היה פותר לגמרי את כל בעיות התנועה בכניסה לשכונה".
השינוי המדובר במערך אירע לאחרונה למרות שהקו החדש של הרכבת הקלה יחצה את מלחה רק בעוד שנתיים לכל הפחות. בכל אופן, היוצאים מרחוב האייל בשכונה בדרכם לקניון חייבים כעת לפנות לכיוון הכניסות במפלסים הנמוכים יותר.