מלחמת דת חדשה בקטמון. קהילה שמשתייכת לרפורמים מסרבת להכניס גן דתי למתחם שבו היא פועלת. הנימוק: "הוא אינו מתאים לרוח הקהילה שלנו". אלה שהחליטו על הסירוב להכניס גן דתי ליד מוסד לימוד של הקהילה הם הוועד המנהל של 'מבקשי דרך', תנועה שאמורה לדגול בשוויוניות ובגישה פתוחה ליהדות.
1 צפייה בגלריה
המתחם שבו נמצאים הרפורמים. עם גן ממלכתי אין להם בעיה
המתחם שבו נמצאים הרפורמים. עם גן ממלכתי אין להם בעיה
המתחם שבו נמצאים הרפורמים. עם גן ממלכתי אין להם בעיה
(צילום: יואב דודקביץ')
אך בשבוע שעבר קיבלה הממונה על גני הילדים במנח"י, קרן ארואסטי, הודעה מטעם הקהילה, שבה נכתבו הדברים הבאים: "אתמול הוועד המנהל של העמותה דן בהצעתך להפעיל במבנה שלנו כיתת גן ממלכתי והחליט כי גן ממלכתי־דתי אינו מתאים לרוח הקהילה שלנו, שהיא קהילה רפורמית. אנו נאלצים להימנע מלקבל את ההצעה הזו. אם זה עדיין רלוונטי, אנו נשמח שוב לאכסן כאן כיתת גן ממלכתי רגיל".
"זו בושה שהם עושים סלקציה לילדי השכונה", אומר אב דתי־לאומי מקטמון. "יש כאן מצוקה עצומה. אנחנו לא זומבים ולא מפלצות. איך הילדים שלנו שונים מהילדים שלהם? גם אנחנו שייכים לזרם הממלכתי וגם אנחנו אנשים פלורליסטים ומקבלים. אז בגלל שיש לנו כיפה על הראש אנחנו מוקצים מחמת מיאוס?".
הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית: "כל עוד העירייה ביקשה מקהילת מבקשי דרך להפעיל גנים ברוח ערכי היהדות הרפורמית לא היה בכך כל קושי, אולם בשעה שהעירייה החליטה שלא להפעיל את כיתת הגן במתכונת זו לשנה הבאה - לא תתקיים כיתת גן עירייה במקום לגילאי 4-6. נשמח לחזור למתכונת כיתת גן ברוח היהדות הרפורמית בעתיד".