אחרי הקמת גדר המתכת הגבוהה סביב בית השגריר האמריקאי במושבה הגרמנית הקונוסליה השבדית בעיר הקימה גדר מתכת גבוה מסביב לבית הקונוסוליה, במושבה הגרמנית, ללא היתרים נדרשים. הבית ממוקם ברחוב רחל אמנו ומעורר סערה בקרב התושבים. בעקבות פניית mynet העירייה פנתה לשגרירות השבדית וסיכמה איתה על הפסקת העבודות עד להסדרת העניין.
2 צפייה בגלריה
גדר בית הקונסול השבדי בקטמון
גדר בית הקונסול השבדי בקטמון
גדר בית הקונסול השבדי בקטמון
(צילום: פרטי)

הדס עפרת, יו"ר מינהל קהילתי 'גינות העיר' אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "הגשנו לפני חודשים אחדים התנגדות לגדר הנוראית של בית השגריר האמריקאי ועכשיו עושים אותו דבר בקונוסליה השבדית. זה לא מתקבל על הדעת. הורסים את צביון השכונה. ממש כואב הלב. עברתי שם לפני כמה ימים וחציתי את הרחוב כי זה לא נעים בכלל לעבור ליד הגדר. אם תושב ירושלמי היה מקים גדר כזו ישר היו מוציאים לו צו הפסקת עבודה. זה ממש תקדים מסוכן. שומרים פה מכל משמר על האופי הציורי של השכונה. באים לכאן סיורים של יד בן צבי ללמוד. וגם אפילו תיירים. אסור לתת לזה יד".
חווה טפרברג תושבת המושבה הגרמנית ופעילה סביבתית מסרה בשיחה עם mynet ירושלים: "אנחנו שכונה לשימור. יש כאן הגבלות מיוחדות. לדוגמה בנוגע לגדר מותרת רק גדר אבן מוגבלת לגובה של מטר ועשרים בלבד. ברור שכל אחד דואג לפרטיות שלו וברור שלדיפלומטים יש צרכי ביטחון מיוחדים, אבל צריך לעשות את זה מבוקר לשבת באופן מסודר עם מהנדס העיר ונציגי השכונה ולקבוע מה ואיך בונים ולמי. חייבים את זה כדי למזער ככל הניתן את הנזקים. מתחיל פה תהליך בלי סדר וזה יצא משליטה. אי אפשר שכל אחד יקים לעצמו גדרות בגבהים של שניים ושלושה מטרים. זה פשוט נורא".

2 צפייה בגלריה
גדר בית הקונסול השבדי בקטמון
גדר בית הקונסול השבדי בקטמון
גדר בית הקונסול השבדי בקטמון
(צילום: פרטי)

עוד בחדשות:
כזכור לאחרונה התקבל אישור להוצאת היתר להקמת הגדר החריגה סביב בית שגריר האמריקאי. לבקשת ההיתר הוגשו מספר התנגדויות ובכלל זה גם של המינהל הקהילתי גינות העיר. בהתנגדויות שהגישו מספר תושבים מהמושבה הגרמנית המתגוררים בסמוך, נאמר כי מדובר בגדר שפוגעת באופי השכונה ושהאלמנטים של גדר מתכת אינם הולמים את הסביבה.
עכשיו נראה כי מדובר בתקדים ובעוד בתים דיפלומטים בעיר החליטו לאמץ את הגדר בסגנון "האמריקאי".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה קיימה שיחה עם השגרירות השוודית, בה סוכם על עצירת העבודות. בימים הקרובים, תתקיים פגישה בין הצדדים להסדרת הקמת הגדר".
פורסם לראשונה: 07:47, 23.01.23