כבר שנתיים שתושבי רחוב אדם בשכונת ארמון הנציב סובלים מדירת מגורים בבניין שהוסבה לבית כנסת ומשמשת גם כ'כולל' אברכים (מוסד לימודים ישיבתי לתלמידים נשואים; א"פ) בניגוד לחוק, והם אינם יודעים כיצד להתמודד עם ההשתלטות על המרחב הציבורי, הרעש הנורא והעומס בכל שעות היממה. לטענת התושבים, תלונות חוזרות ונשנות אל העירייה אינן מטופלות כראוי.
3 צפייה בגלריה
חסימת המבואה
חסימת המבואה
חסימת המבואה
(צילום: פרטי)

"מכנים אותי פרוצה"

"בעלי ואני זוג צעיר, והאירוע הזה ממש דוחף אותנו לצאת מהעיר", אומרת שלומית גולן (29). "התחושה האישית שלי היא שהעירייה מתעלמת מעבירת בנייה יותר משנתיים ללא שום מענה ראוי. זה חלל מאוד קטן שהפכו אותו לבית כנסת וכולל. כל היום יש כאן תלמידי ישיבה - מהבוקר ועד הערב. את 'עזרת הנשים' הם פתחו במסדרון, וכשאנחנו רוצים להגיע הביתה או לחניה, חייבים לעבור דרכו, והרבה פעמים הוא חסום כי הוא עמוס בנשים, ילדים ועגלות.
"נתקלנו גם בלא מעט באלימות מילולית ופיזית כלפי נשים בגלל צורת לבוש. אפילו הילדים הקטנים שלהם מכנים אותנו 'שיקסע' ו'פרוצה'. באחד המסדרונות גם תלו לנו שלט שדורש מהעוברות במקום להתלבש צנוע. הם מרססים גרפיטי בכל מקום אבל העירייה מתעלמת ולא מוחקת אותו".
3 צפייה בגלריה
המודעות שהופצו
המודעות שהופצו
המודעות שהופצו
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
האברכים מרססים והעירייה לא אוכפת
האברכים מרססים והעירייה לא אוכפת
האברכים מרססים והעירייה לא אוכפת
(צילום: פרטי)

"הבנו שהעירייה תובעת את בעל הבית הזה", מספרת דיירת אחרת. "אמרו לנו שיש דיון ביולי. הגענו, אבל אז הבנו שדחו אותו לאוקטובר. גם באוקטובר התאכזבנו כי כאשר התובעת מטעם העירייה אמרה לנו שעדיף לדחות את התביעה כי היא לא התכוננה מספיק לדיון ושהדחייה לטובתנו". "הוא עושה כל מה שהוא רוצה ובסוף הוא הורס את השכונה", אומר שכן אחר. "בכל יום נכנסים ויוצאים אנשים עד השעות הקטנות של הלילה. הם גם מנהלים שיעורים לנערי בר מצווה בחצר וחוגי תהילים בשבת.
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מכירה את העבירה ומבצעת אכיפה משמעותית לגביה. בין היתר, בוצעה חקירה פלילית והוגש כתב אישום עם בקשה לדיון דחוף בשל תלונות התושבים. במהלך הדיון הוחלט על ביצוע תיקון כתב האישום לטובת חיזוק הראיות של התביעה".