35 שנים לאחר שנרצח ונעלם הנער ניסים שטרית (17), פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) כתבי אישום נגד איש קהילת שובו בנים ברוך שרביט (76) ונאשם נוסף ששמו עדיין אסור בפרסום – בנו של שר לשעבר. כתבי האישום מייחסים לשניים עבירה של "רצח תוך ביצוע עבירה".
1 צפייה בגלריה
ברוך שרביט וניסים שטרית ז"ל
ברוך שרביט וניסים שטרית ז"ל
ברוך שרביט וניסים שטרית ז"ל
(צילום: יואב דודקביץ' ובאדיבות כאן 11)
"המשיב מואשם כי הוא שותף יחד עם אחרים להכאת המנוח יחד עם אחרים עד למותו והכל בשל סברתם כי המנוח ניפגש עם בחורות, דבר אשר היה מנוגד לנורמות הדתיות של קהילת שובו בנים בכי שימנע מלעשות כן. גופת המנוח לא אותרה מעולם", אמר נציג הפרקליטות בדיון הארכת המעצר של הנאשמים עד תום ההליכים.
כתבות נוספות בנושא:
"המשיב ושותפיו לרצח מילאו פיהם במים במשך עשרות שנים ואף שהמשיב וחלק מחבריו נחקרו על ידי משטרת ישראל הכחישו את מעורבותם במעשים. חלק מהמעורבים בחטיפת והמתת המנוח אינם עצורים עד היום", הוסיפו, "המעשים החמורים המיוחסים למשיב מלמדים על מסוכנותו לציבור. העבודה כי מדובר באירוע רב שלבים ורב משתתפים מורכב ואכזרי ביותר שנועד לכפות את אורחות חייהם של המשיב ושותפיו על המנוח ועל הציבור מבססת יסוד סביר לחשש ששיחרורו יסכן את הציבור. המבקשת טוענת כי לידי ראיות לכאורה שהמשיב פנה למספר מעורבים בפרשה והורה להם להימנע משיחות על פרשת המנוח על מנת שלא תיחשפנה ראיות בפני המשטרה".
במקביל, חקירת הרצח של נהג המונית אבי אדרי ב-1990, שגם היא נפתחה לאחרונה מחדש, נקלעה נכון לעכשיו למבוי סתום.