אחרי שהרכבת הקלה יצרה שינוי ענק במפת התחבורה של העיר, השלב הבא במהפכה הוא דרגנועים ומעליות אשר ינגישו אותה גם למקומות שאליהם היא לא מגיעה.
1 צפייה בגלריה
הנגשה בעזרת דרגנוע ומעלית
הנגשה בעזרת דרגנוע ומעלית
הנגשה בעזרת דרגנוע ומעלית
(הדמיה: תוכנית אב לתחבורה ירושלים ושאטרסטוק)

בעירייה אומרים שהמקום הראשון בו יוקמו דרגנועים הוא גבעת מרדכי, במקביל להקמת המסילה באזור. הדבר יאפשר לתושבי השכונה להגיע ברגל מתחנת הרכבת הקלה ולחזור אליה בקלות יחסית. הדרגנועים יחברו את רחוב שח"ל עם הרחובות מן והלר.

מחברים רחובות

בהמשך אמורים להיבנות מעליות בשדרות גולדה מאיר ברמות, גם גם קרית יובל, תזכה לפתרון הזה, שיחבר את רחובות אלסוונגר וברזיל והסביבה שבנויים במדרון הפונה לעין כרם.
המעלית הראשונה אמורה לקום בעזרת תורה. בהמשך יוקמו מעליות גם בבית צפפא, ובסמוך להר חוצבים. בגבעת שאול תוקם מעלית שתקשר את רחוב האופה לתחנת הרכבת ברחוב כנפי נשרים, שם יעבור הקו העתידי שיחבר את הר נוף לנוה יעקב.
הקו הירוק שבין גילה להר חוצבים יכלול תחנה ברחוב דב יוסף. כדי לחבר את המקום לכביש בגין יוקם מעבר תת־קרקעי אשר יקושר באמצעות מעלית.
המקום הראשון שבו תוכנן שימוש במעלית היה בשכונת רכס לבן. באזור הזה, שמתאפיין במדרונות תלולים, מתוכננות להיבנות מעליות שיובילו מתחנות הרכבת הקלה במרכז השכונה לצד העליון של השכונה ולחלק התחתון שלה. עוד פתרון שנועד להנגיש את הרכבת הוא 'שבילי הליכה', אשר יוקמו ברחובות המובילים אל הרכבת הקלה בבר אילן, וכן מרחוב ניקנור לפת.
כפי שפורסם ב-mynet ירושלים בשבוע שעבר, יותר מאלף יחידות דיור חדשות יוקמו בעיר, בסמוך לצירי הרכבת הקלה. בחלק מהמקומות, בשל התנאים הטופוגרפיים של העיר יוכלו אותם דרגנועים ומעליות לאפשר לתושבים גישה לתחבורה הציבורית ובכך להפחית את התלות ברכב הפרטי.
למעשה, כבר בחודש יולי דרשה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים, שימוש בדרגנועים כחלק מתוכניות פיתוח עתידיות. לאחר הדיון על עדכון תוכנית האב לרובע יובלים-גנים נמסר מהוועדה כי למרות החשיבות של קידום ההתחדשות העירונית בעיר, "תהליך זה צריך להיעשות בד בבד עם המרחב הציבורי ברובע. על כן קבעה הוועדה כי בתוך פרק זמן של שמונה חודשים תציג עיריית ירושלים תוכנית עבודה כוללת לשדרוג המרחב הציבורי ברובע, לרבות ביצוע דרגנועים לגישור על הפרשי טופוגרפיה גדולים בשכונה", כך קבעה הוועדה.