עובדות הצהרונים בירושלים ישביתו מחר (שלישי) את הצהרונים בעיר, בפעם השלישית בחודש אפריל, זאת כחלק ממאבקן המתמשך בעיריית ירושלים. העובדות מוחות בין השאר על שכרן הנמוך, על החלפן הזכיין המפעיל וכן לטענן בכוונת העירייה לבצע פיטורים.
1 צפייה בגלריה
שביתה בצהרונים
שביתה בצהרונים
שביתה בצהרונים
(צילום: shutterstock)

לפני שלושה שבועות, עם ההכרזה על סדרת השביתות אמרה מארי לוי ידיד, מובילת צהרון בגילה וחברת איגוד הצהרונים : "כל שאנו דורשות הוא השוואת תנאים של המובילות, לשכר סייעת המחליפה גננת, בגני היום. שכרנו נמוך ב-25% משכרן. בנוסף, לשי לחג שיכיר בתרומתנו ותוספת של שקל וחצי לשכר הסייעות, אך בעירייה מסרבים בכלל לנהל מו"מ על הדרישות הצנועות הללו. עכשיו גם מסתבר שהחל מהקיץ יוחלף הזכיין כך שכולנו עשויות למצוא עצמנו מובטלות, או מועסקות בתנאים נמוכים יותר. העתיד לוטה
עיריית ירושלים ניסתה למנוע את השביתה ועתרה לבית הדין לעבודה אך זה דחה את בקשתה. בכיכר ספרא ציינו בתגובה כי ״מדובר בשביתה לא מוצדקת ומיותרת לחלוטין תוך סירוב לשבת למו"מ במקום לפגוע אנושות בילדים ובהורים. שכר העובדות בצהרונים במדינה נקבע ע״י משרד החינוך בקול קורא שמפורסם בתחילת כל שנה. עיריית ירושלים איננה המעסיקה של עובדות הצהרונים ולמרות זאת, לאור החשיבות שהעירייה מייחסת לתוכנית 'ניצנים', לילדים ולהורים, אנו פועלים בנחישות להיטיב עם העובדות. גם כעת הציעה העירייה לארגון 'כוח לעובדים' הצעות מרחיקות לכת על מנת לבטל את השביתה, לרבות תשלום מענקים.לצערנו, ארגון כוח לעובדים דחה את כל ההצעות על הסף מסיבותיו, ללא התחשבות בעובדות עצמן, שלא מקבלות שכר על ימי שביתה מיותרים, בילדים ובהורים, ומסרב לחזור לשולחן המשא ומתן. אנו קוראים לארגון כוח לעובדים לחדול ממהלכים כוחניים, פוגעניים על גב הילדים, ההורים והעובדות, לבטל את השביתה ולחזור לשולחן המו"מ כבר היום״.


אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: ״אנו מצרים על התנהלות כח לעובדים אשר חוזרת ומשביתה את הצהרונים ופוגעת באלפי הורים בעיר. שכר עובדות הצהרונים הוא הוגן והגון, גבוה ממקביליהן, וזאת אף בזכות הורי ילדי הצהרונים המשקיעים מיוזמתם כספים לשם רווחת העובדות ושכרן ומתוך כוונה שהצהרון יעבוד ללא שביתות. לצערי, אנו נתקלים שוב ושוב בהתנהלות לא מכבדת ולא מכובדת כלפי הילדים וההורים. אני קורא לארגון כוח לעובדים להשיב בחיוב לפניית העירייה ולשוב למו"מ מיידי״.
פורסם לראשונה: 15:50, 29.04.24