1 צפייה בגלריה
תלמוד תורה. צילום: חיים צח
תלמוד תורה. צילום: חיים צח
תלמוד תורה. צילום: חיים צח
קבוצה של הורים לילדים בגיל טרום חובה הבחינו כי במתחם הגנים ברמת שרת החל לפעול גן של מינהל החינוך החרדי (מנח"ח). "חרדים השתלטו על אחד הגנים בשכונה ללא אישור", אמרו ההורים
המהלך עורר את זעמם, לאחר שלטענתם הם מנסים כבר כמה חודשים לרשום את ילדיהם לאותם גנים - ומקבלים הודעה שאין אישור לרישום. "אנחנו קבוצה של עשרות הורים שרוצים לרשום את הילדים שלהם למתחם הגנים החדש בשכונה", אומרת מ', אם לאחד הילדים. "אבל תמיד מינהל החינוך אמרו לנו שאין אישור של מהנדס בטיחות".
להפתעתם, בזמן שהם מחכים עם ההרשמה, קבוצה של הורים מהמגזר החרדי הכניסה את ילדיה לאחד הגנים במתחם.
ההורים פנו לעירייה, אך לטענתם לא קיבלו מענה. כעת הם נחושים להילחם במה שהם מכנים השתלטות לא ראויה. "הדבר שהכי בולט הוא המוסר הכפול של העירייה - לחרדים אפשר למצוא פתרון ולחילונים לא", הם אומרים. "התחושה שלנו היא שאם מדובר בחרדים העירייה תמצא מיוזמתה פתרון. אנחנו דורשים ממנה להחזיר לנו את המתחם שהבטיחה לנו ולילדינו".
העירייה: "כלל ילדי רמת שרת השייכים לציבור הכללי שובצו למסגרות על פי בקשתם ועל כן סיבת הפניה איננה ברורה. הגנים המצוינים הם גנים שנבנו לטובת הציבור החרדי בשכונה ומעולם לא נפתחו לציבור הכללי. רמת שרת מציעה מסגרות חינוך מצוינות לציבור הכללי, ביניהן בית הספר היסודי מנשה אלישר, המוביל למידה במרחבי למידה משותפים, מושקעים ויצירתיים".