מבוכה לעירייה: לבריכה נהוג לבוא כדי ליהנות ולהתקרר בימי הקיץ, אבל מהשתיים שאמורות להיפתח בשכונת רמות אף אחד לא רוצה להיכוות.
1 צפייה בגלריה
הבריכה החדשה בשכונת רמות
הבריכה החדשה בשכונת רמות
הבריכה החדשה בשכונת רמות
(צילום: יואב דודקביץ')
בימים אלה מתבצעות עבודות לשיפוץ מתחמי השחייה בשכונה, אלא שלמרות הפשרה שהסתמנה כביכול באשר לקהלי היעד שלהם, אף גורם אינו מעוניין להפעיל אותם. בשנה האחרונה סערו הרוחות בקרב תושבי רמות סביב הפעלת הבריכות בשכונה. בהתערבות ראש העירייה משה ליאון הוסכם על פשרה - הבריכה הוותיקה תשמש את החילונים גם ביום המנוחה, ולחרדים תיפתח בריכה חדשה במתחם הקאנטרי בשכונה, שיהיה סגור בשבתות - זאת כשבתחילה אמר ליאון ל"ידיעות ירושלים", כי הבריכה הסמוכה למינהל הקהילתי תיסגר וזו החדשה במתחם הקאנטרי תשרת את שני המגזרים ובין היתר תפעל גם בשבת לטובת הרוחצים החילונים.
אלא שבסוף, בלחץ רבני השכונה הוכרזה פשרה בדמות שתי בריכות לשני מגזרים, וכן קודם מודל מנויים ייחודי שלפיו מנוי אחד תקף לשתי הבריכות, שבהן יוכל לרחוץ לאורך כל ימות השבוע, כשיהיו גם שעות נפרדות.
בתקופה האחרונה מתבצעות בשני המתחמים עבודות שיפוץ ופיתוח במיליוני שקלים, אלא שאת קברניטי כיכר ספרא מטרידה בעיה חדשה ולא צפויה: אף מפעיל אינו מעוניין לגשת למכרז על הפעלת הבריכות בשכונה.
למיינט נודע כי לאחר שהעירייה פרסמה את המכרז להפעלת הבריכות אף ספק בתחום לא הביע עניין. הסיבה: העירייה דורשת כי יהיה מפעיל אחד לשתי הבריכות. גורם מקצועי בעירייה אמר השבוע כי הדרישה הזאת מרתיעה ספקים מלהיכנס לשכונה. "אף מפעיל חילוני לא רוצה שבריכה אחת מתוך השתיים תהיה סגורה בשבת, ואף מפעיל חרדי לא יפעיל בריכה שפתוחה בשבת", הסביר הגורם, ובינתיים לא מסתמן פתרון בנושא.
מספרא נמסר: "העירייה מנהלת בימים אלה משא ומתן עם מציעים פוטנציאלים להפעלת שני מרכזי הספורט ברמות".