רק לפני שבועות בודדים עוד הסתובבנו בירושלים עם מעילים, ירד פה גשם ואפילו ברד. השבוע הקרוב ירגיש כאילו הקפיצו אותנו בזמן כמה חודשים קדימה, לאזור יולי אוגוסט, עם שרב כבד ראשון שיפקוד את האזור.
1 צפייה בגלריה
המזרקה בפארק טדי
המזרקה בפארק טדי
המזרקה בפארק טדי
(צילום: עטא עוויסאת)
מזג אוויר בירושלים

בראשון מזג האוויר עדיין יהיה נעים עם 23 מעלות בצהריים וקרירות שתורגש בערב ובבוקר. בשני עליה בטמפרטורות עם 26 מעלות בצהריים. בשלישי כבר נעשה שרבי עם 30 מעלות בצהריים ו-20 מעלות בלילה. וברביעי שרב כבד, יחול זינוק נוסף עם לא פחות מ-34 מעלות בצהריים, ו-23 מעלות בלילה.
השירות המטאורולוגי מתריע על שרב כבד וטמפרטורות קיצוניות בשבוע הקרוב. במהלך חג הפסח ובחול המועד, מיום שלישי ועד חמישי, צפויות טמפרטורות גבוהות במיוחד - הגבוהות ביותר לחודש אפריל ב-30 השנים האחרונות. ביום רביעי יגיע השרב לשיאו, כאשר מלבד העמקים המזרחיים, גם בעוטף, בשפלה ובשרון יעברו הטמפרטורות את ה-40 מעלות, וייתכן אף שישברו שיאי חום לחודש אפריל.
על פי נתוני השירות , הטמפרטורה הממוצעת בירושלים בחודש אפריל היא 16.8 מעלות. הנמוכה ביותר בחודש זה נמדדה באפריל 1886 אז נרשמו מינוס 1.1 מעלות. הגבוהה ביותר נמדדה בשנת 1928 עם 39.1 מעלות. באפריל בירושלים ישנם בבמוצע 4.4 ימי גשם.