בארגון 15 דקות תקפו השבוע את רכבת ישראל בעקבות לוח הזמנים החדש שלהם. מתברר כי למרות שעם תחילת הקיץ צאת השבת היא סמוך לשעה 7 וחצי בערב, במוצאי השבת האחרונה הנסיעה הראשונה מירושלים לצפון היתה בשעה 22:38. באופן מדהים, ברכבת ישראל לא רק מאחרים לפעול במוצאי שבת, אלא גם מסיימים מוקדם ביום שישי. הרכבת האחרונה שיוצאת מתחנת נבון לצפון בימי שישי היא בשעה 13:39 , כלומר 5 שעות לפני כניסת השבת.
2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת יצחק נבון
תחנת הרכבת יצחק נבון
תחנת הרכבת יצחק נבון
(צילום: רועי אלמן)
2 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
רכבת ישראל
(צילום: רועי אלמן)

מארגון 15 דקות נמסר: "כבר בקיץ הקודם ניהלנו מאבק ממושך על הארכת שעות הפעילות בימי שישי - לפני כניסת השבת. גם אז - השירות הופסק שעות ארוכות לפני שעת כניסת השבת. מאז הקורונה, שעות פעילות ברכבת הן מצומצמות מאד לפני ואחרי השבת - למרות שיש ביקוש רב מצד הציבור, מה שיוצר גם עומס רב ברכבות. הרכבת חייבת להאריך למען הציבור את שעות הפעילות לסמוך לכניסת ויציאת השבת, אחרת השירות הופך למיותר ולא באמת מסייע לציבור״.
מרכבת ישראל ומשרד התחבורה נמסר: "בהתאם לחוק ולסטטוס קוו, רכבת ישראל איננה עובדת בשבת. בשונה מאמצעי תחבורה אחרים כגון אוטובוסים, במסגרת סיום תנועת הרכבות לקראת כניסת השבת, או חידוש התנועה בצאת השבת, נדרש ממפעילי הרכבת להסיע את המערך לחניה, לבצע פעולות להדממת או הנעת הרכבת וכן לצאת או להגיע לביתם, פעולות אלו לוקחת זמן. לכן בכל הארץ תנועת הרכבות מופסקת בשישי ומחודשת במוצ"ש כשעתיים לפני או לאחר צאת השבת".
בארגון "" 15 דקות" מציינים כי בעיה נוספת בה נתקלו ירושלמים שנסעו ברכבת למרכז ולצפון. מתברר שבדרך חזור הם אינם יכולים לשלם בעזרת אפליקציה דוגמת "מוביט". הסיבה לכך היא שיבושי ה- GPS שנגרמים בשל המצב הביטחוני ואשר פוגעים בתפקוד אפליקציות מבוססות מקום. לנוסעים אין ברירה אלא לשלם בעזרת ״רב-קו״, ומי שאין להם כרטיס נאלצים לשלם 5 שקלים נוספים כדי ל קנות את הכרטיס. הבעיה היא שרק שימוש באפליקצייה מאפשר לזכות בהנחה כאשר יש נסיעות רבות באותו חודש. כאשר משו תמשים במקביל, באותו חודש, גם באפליקו ציה וגם ברב קו, מאבדים את היכולת לקבל הנחה ומפסידים כסף.


"פנינו כבר לפני מספר חודשים למשרד התחבורה בנושא חיובים כפולים בעקבות במצב", אומרים ב-"" 15 דקות", "אך המשרד מעדיף להטיל את האחריות על הציו בור שמשלם כפול עקב בעיה שהיא אינה באשמתו, ולא מספק פתרונות הולמים" . ממשרד התחבורה נמסר: "ישנם שיבושים באפשרות התיקוף והתשלום בתחבורה הציבורית. יצוין כי הנחנו את מפעילי התחו בורה הציבורית לא למסור דרישה לתשלום תעריף מוגדל לנוסעים. במידה ויהיו מקרים חריגים, נדאג לזכות כל נוסע בהתאם".
פורסם לראשונה: 07:32, 19.04.24