27 משפחות ברחוב קובובי שברמת דניה מנותקות ימים ארוכים מאספקת גז והן אינן יכולות לבשל או להדליק הסקה. הדיירים הכועסים טוענים שעובדים של חברת 'פזגז' פגעו בצינור האספקה, ואילו ב'פזגז' טוענים שהצינור בכלל לא באחריותם.
1 צפייה בגלריה
שני הבלונים שהוצבו ליד הצובר
שני הבלונים שהוצבו ליד הצובר
שני הבלונים שהוצבו ליד הצובר
(צילום: באדיבות הדיירים)

"ב־15 בנובמבר הגיע נציג של 'פזגז' ואמר שהם עבדו בבניין הסמוך ופגעו בצינור הגז והם מטפלים בזה". סיפרה הדיירת נרה אלקלעי. מתוקף היותה חברת הוועד העבירה אלקלעי הודעה בקבוצה השכונתית ולפיה יום-יומיים לא יהיה גז.
"הגז אכן חזר, אבל לפני שבוע שוב לא היה, ואז הסתבר שהם לא תיקנו, רק שמו שם שני בלוני גז ליד. הבנין הסמוך כנראה התלונן על הבלונים שעומדים ליד הצוברים אז 'פזגז' סגרו אותם", מספרת אלקלעי.
לדברי הדיירים, בתחילת השבוע שעבר הגיע טכנאי ראשי ורצה להציב את הבלונים ליד הקיר של הבית. "בא דייר וצעק עליו שזה לא בטיחותי. הטכנאי כל כך נבהל שהוא ברח. אחר כך עשינו אסיפה והדיירים הסכימו לשים את הבלונים שם, אבל בחברה כבר לא הסכימו בלי להסביר מדוע".

עוד בחדשות:

"לפני כשבועיים המערכת של ההסקה שלי הפסיקה לתפקד", מאשר גם השכן אייל תדהר. "דיברתי עם נציגי הוועד של בניינים אחרים, והתברר שדיירי הבניין הסמוך המירו את מערכת החשמל בגז, וכנראה כאשר החברה הטמינה את הצובר נפגע הצינור שמוביל את הגז אלינו. בלי לומר כלום שמו שני בלוני גז ל־28 דירות".לדברי תדהר, רק חודש וחצי אחרי התקלה הגיעו נציגי 'פזגז' ואמרו שיש בלאי בצינור ויש דליפה ולכן הם חסמו את הצינור.
"הנציגים אמרו לי שיעלה להם הרבה כסף להטמין קו ושכדאי שנעבור לחברה אחרת או שהם יפרסו על חשבונם קו חיצוני לאורך החומה שמובילה לבניין, אבל זה פתרון מסוכן כי אם יבוא גנן ויתעסק עם זה בטעות העסק עלול להתפוצץ. למה אנחנו משלמים להם כל חודש דמי אחזקה וביטוח?"
"אנחנו ממש אובדי עצות", אומרת אלקלעי, ותוהה: "אם הם טוענים שהם לא אשמים, איך הם מציעים לנו חלופה של צינור חיצוני על חשבונם?"
מחברת 'פזגז' נמסר: "הוצע לדיירי הבניין מספר פתרונות לאספקת גז, ואף לספוג את עלויות ההתקנה על חשבוננו, לפנים משורת הדין. צר לנו שפתרונות אלו לא התקבלו. באשר ליתר הטענות - 'פזגז' מחויבת בראש ובראשונה לשמירה על בטיחות לקוחותיה ולעולם לא תספק גז במקום שבו ידועה סכנה".