רוז לוין (73), שסובלת ממגבלה בתנועה, הגיעה בשבוע שעבר לירושלים כל הדרך מרמת הגולן שם היא גרה, לצורך בדיקות חשובות בבית החולים שערי צדק. היא נסעה ברכבת הקלה כשבידה תיק כבד. כשנכנסה לרכבת מעדה ונאלצה לשבת על מנת להתייצב ולהתאושש עוד בטרם תיקפה את הרב-קו שלה.
3 צפייה בגלריה
נפלה ברכבת וקיבלה דוח
נפלה ברכבת וקיבלה דוח
נפלה ברכבת וקיבלה דוח
(צילום: mynet)

"אני גרה ברמת הגולן ויצאתי מוקדם בבוקר לשערי צדק בירושלים כי היה לי תור רפואי", סיפרה לוין ל-mynet. "זה בדרך כלל לוקח שלוש ורבע שעות נסיעה. מארבע וחצי בבוקר אני על הרגליים. סיימתי ב־MRI בשערי צדק והלכתי משם לרכבת הקלה. היו לי תיק כבד ועוד תיק יד ועוד משהו, אז כשנכנסתי כמעט נפלתי. אנשים נחמדים ניסו לעזור לי. אישה בגיל שלי רצתה לתת לי את הכיסא שלה וסירבתי. מה, אני אקח מאישה בגילי את הכיסא שלה? ואז אישה צעירה שישבה לידה נתנה לי לשבת וכולם אמרו לי פשוט תשבי קצת".
3 צפייה בגלריה
לוין והדוח. "רק היה חסר לי שאפול"
לוין והדוח. "רק היה חסר לי שאפול"
לוין
(צילום: פרטי)
לוין התיישבה, סידרה את חפציה והתכוונה להוציא את הרב-קו, אבל עד שהוציאה אותו הגיע פקח. "הכל קרה כל כך מהר. הגיע הפקח וראה שעוד לא תיקפתי. הסברתי לו שכמעט נפלתי ועד שישבתי שנייה הוא הגיע ולא הספקתי להתארגן ושיש לי חופשי חודשי. זה לא שניסיתי לגנוב את החמישה וחצי שקלים האלה. אני גם נכה, רק חסר לי שאני אפול״. כמו במקרים אחרים, ההסברים לא עזרו. "הוא פשוט לא היה מוכן לשמוע. האנשים ברכבת ביקשו ממנו לעזוב אותי וסיפרו לו מה קרה ושעמדתי לתקף. זה לא עזר".
3 צפייה בגלריה
הדוח שקיבלה לוין
הדוח שקיבלה לוין
הדוח שקיבלה לוין
(צילום: פרטי)

הפקח התקשר למפקח שלו, ובסיום השיחה רשם ללוין דוח. "אנשים מסביבי אמרו לו 'תתבייש לך'. האישה שרצתה לתת לי את הכיסא שלה אמרה לי: 'קחי את המספר שלי. אני אהיה עדה שלך'". לוין נקנסה ב־185.5 שקלים. לדבריה, נסיונותיה לפנות לחברת 'כפיר' עלו בתוהו. "רק אחרי שהעלינו פוסט לפייסבוק שלחו לנו הודעה מחברת 'כפיר' שאני יכולה לערער, וזה מה שאני מקווה לעשות".
זו לא הפעם הראשונה שפקחי ׳כפיר׳ מתנהגים לנוסעים באטימות, זלזול וחוסר רגישות. בספטמבר 2023, תושב ירושלים פיני קבסה קיבל דו״ח עת שנסע ברכבת הקלה, רק בגלל שדיבר בטלפון, זאת למרות שתיקף את הנסיעה ושילם כחוק.


מחברת 'כפיר' נמסר: "לאחר בדיקת מצלמת גוף של הפקח וכפי שעולה מפוסט שפרסמה בתה של הנוסעת, היא עלתה שתי תחנות לפני המפגש עם הפקח, המפגש עצמו נעשה כשהנוסעת עומדת על רגליה וכשלפקח אין דרך לדעת אם מעדה. הפקח נהג על פי הנהלים ובכבוד כלפי הנוסעת. כפיר מזכירה לנוסעים כי יש לתקף את כרטיס הנסיעה כחוק עם הכניסה לרכבת, החוק מחייב כל נוסע, גם עם חוזה תקופתי, לבצע תיקוף וחברת כפיר פועלת בהתאם לחוק".