מכת חולדות ברחביה: תושבי השכונה היוקרתית מתלוננים על ביקורי פתע של מכרסמים גדולים אצלם בדירות. הסיבה, כך נראה – עבודות התשתית באזור.
1 צפייה בגלריה
חולדה יוצאת מפתח אסלה. "ניסינו להוציא עם מטאטא"
חולדה יוצאת מפתח אסלה. "ניסינו להוציא עם מטאטא"
חולדה יוצאת מפתח אסלה. "ניסינו להוציא עם מטאטא"
(צילום: שאטרסטוק)
רוני מועלם, תושבת השכונה כבר כמעט התרגלה לכך שחולדות עושות אצלה בדירה ביקורי פתע, "יש לי תינוקת שזוחלת על כל הרצפה, אז איך אציב מלכודות לחולדות בתוך הבית שלי? אני לא מרגישה בנוח לתת לילדה להסתובב על הרצפה כשיש כאן חולדות", היא מספרת. "אם חולדה טורחת לטפס לקומה שלישית, כנראה שהיא בתחרות עם האחרות על כמות המזון שיש למטה. אתמול פשוט ניהלנו קרב עם חולדה שניסינו להוציא אותה החוצה עם מטאטא. זה לא משהו שאת רוצה להתעסק אתו באחת-עשרה בלילה. זה מבחיל". מועלם דורשת עכשיו לפתור את הבעיה וטוענת כי ברגע שהחלו העבודות היה צריך לבצע הדברה.
עליסה שפירא: "בבניין שלי היו בשנה האחרונה היו כמה מתקפות. פעמיים נאלצתי להזמין מדביר ולשלם 800 שקל כי המלכודות כבר לא עזרו. זה פחד מוות, החלפתי את הצנרת במטבח כי כל מה שהיה מגומי הם פשוט כרסמו, הם גם נכנסו לארון וכרסמו לי בגדים חדשים בשווי של מאות שקלים. חולדה זו חיה גדולה - בלילה שומעים את הקפיצות שלהן ממקום למקום, גם הסירים והכלים נופלים באמצע הלילה, זה מפחיד. בעירייה אמרו שהם טיפלו בזה".
יואב (30) נאלץ גם הוא למצוא פתרונות להדברה: "העירייה אחראית על המון שיפוצים באזור – הופכים את המדרכות ומשפצים בלי סוף, הופכים את כל השכונה וגם את אזור טלביה והפלמ"ח בואכה רחביה לסוג של אתר בניה, ברור שייצאו חולדות".
מהעירייה נמסר: "במסגרת תוכנית העבודה השנתית, בחורף התבצעת הדברה בכל שכונות העיר, כולל ברחביה. מאחר ומדובר בשכונה ותיקה עם מערכת ביוב ישנה וצמחייה סבוכה ומטפסת על גבי קירות הבניינים, אשר מקלות על פעילות המזיקים. בשכונה תבוצע הדברה נוספת".