שכונת שייח גראח במהלך מבצע שומר החומות הפכה לנקודת בה התרחשו עימותים קשים. חומרי החקירה שתוכנם הגיעו לידי מיינט ירושלים חושפים כיצד תושב השכונה הקים וועד קיצוני שבאמצעותו ניסו מקומיים לפגוע בכוחות המשטרה.
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר מנהיג חמאס בעצרת בעזה
יחיא סינוואר מנהיג חמאס בעצרת בעזה
יחיא סינוואר מנהיג חמאס בעצרת בעזה
(צילום: Shutterstock)
התושב, מוראד עטייה (25), עצור עד תום ההליכים כנגדו במסגרת כתב אישום המתנהל כנגדו. על פי חקירת המשטרה עטייה היה חבר בוועדה שכונתית של שייח ג׳ראח אשר ארגנה באותם ימים התכנסויות בשכונה במחאה על הדיון בעניין פינוי הבתים. במסגרת אותה תוכנית התקיימו בביתו פגישות עם גורמים בארגוני הטרור: חמאס, חזית עממית, החזית הדמוקרטית והג'יהאד האסלמי, באותן פגישות נקבע כי העימותים בשייח גראח "יישאו אופי אלים כלפיי כוחות הביטחון"
3 צפייה בגלריה
ההפגנות סביב הפינוי בשייח גראח
ההפגנות סביב הפינוי בשייח גראח
הפגנה בשייח ג׳ראח
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היחידה המרכזית הצליחה לחשוף את התוכנית שגובשה על ידי המעורבים והיא כללה ביו היתר ביצוע סיורים מקדמים על גגות בשכונה – לצורך זיהוי נקודות של כוחות הביטחון במטרה לתקוף אותן וכן זיהוי של נתיבי הגעה ובריחה לנקודת משטרתיות "הנאשם אשר גר בשייח גראח והכיר את המקום היה מסייע לחמישה ולמתפרעים אחרים בהעלאתם לגגות, היה מאתר עבורם את כוחות הביטחון לצורך העימותים והיה מסייע להם להימלט מפני כוחות הבטיחון לאחר העימותים".
3 צפייה בגלריה
הפיגוע בשייח ג'ראח
הפיגוע בשייח ג'ראח
שוטרים סמוך לשייח ג'ראח
(ארכיון: אלכס קולומויסקי)
עוד עולה כי עטייה רכש מכספו גלון של 4 ליטר בנזין לצורך הכנת בקבוקי תבערה לשימוש נגד כוחות המשטרה שפעלו באותם ימים. במסגרת פעילותו בוועד אף סיפק למספר מעורבים כספים לצורך רכישת זיקוקי דינור בשווי של מאות שקלים במטרה לפגוע באמצעותם בכוחות הביטחון.
עוד בחדשות:
במשטרת ירושלים מאשרים את הפרטים ומסרו ל-mynet: ״פעילות נחושה במהלך אירוע הפרות הסדר האלימות וההתפרעויות שארעו לפני חודשים ספורים, תוך פעולות חקירתיות מקצועיות לרבות שימוש באמצעים המצויים בידי היחידות השונות במחוז ירושלים, הבשילו תוך איסוף ראיות וביסוס תשתית לכדי כתב אישום שהוגש כנגד החשוד. נמשיך לפעול כל העת לשמירת ביטחון הציבור ברחבי העיר ונמצה את הדין עד תום עם אלו הבוחרים להפר את החוק ולפגוע באזרחים ובשוטרים״.
פורסם לראשונה: 18:00, 12.09.21