בעוד כשבוע ייפתחו אירועי שבוע הספר העברי, אבל תושבי קריית מנחם נאלצים לנסוע לספרייה בקריית יובל ולחלוק אותה עם תושבי מלחה, עיר גנים ובית הכרם, שם הספרייה הציבורית סגורה כבר חודשים ארוכים בגלל שיפוצים.
1 צפייה בגלריה
סיפריה עירונית
סיפריה עירונית
סיפריה עירונית
(צילום: שלומי כהן)

"בקריית מנחם סגרו את הספרייה כבר לפני שנתיים, ופתחו במקומה ספריית השאלה למגזר החרדי שאינה מותאמת לילדינו", אומרת חוה ציגלר תושבת השונה ואם לשלושה ילדים צעירים. "הספרייה היחידה באזור שמשרתת את השכונות הקרובות זו הספרייה בקרית יובל. "עכשיו מדברים שיש כוונה להקטין את הספרייה בקריית יובל לטובת חדר כושר. אם זה יקרה אז בעצם זה יוריד את כל האזור שהילדים יוכלו לשבת לקרוא. מנגד פתחו שלוש ספריות תורניות בירושלים אז זה לא שאין תקציב לספריות".

שיפוץ שלא נגמר

ספריית בית הכרם ששכנה ברחוב אהרונוב בשכונה נסגרה כבר ביוני שעבר ומאז נאלצים חובבי הקריאה להגיע לספריות בשכונות אחרות. כ-400 תושבים חתמו לאחרונה על עצומה שהופנתה לראש העירייה, משה ליאון, הקוראת לעירייה לפתוח לאלתר את הספרייה. לטענתם הספרייה היתה אמורה להיסגר לכשלושה חודשים לצורך שיפוץ והתקנת מעלית בבניין אך בינתיים כלום לא קורה. "תושבי השכונה מיואשים, מתוסכלים, וכועסים. עבורנו ועבור תושבי השכונות הסמוכות, מדובר בפגיעה כואבת מאוד בשירותי החינוך, התרבות, והפנאי", כתבו התושבים. "בטרם נסגר, בניין המינהל הקהילתי היה נכס לתושבי שכונת בית הכרם וסביבתה... בפרט, הספרייה היתה מקום מפגש פעיל ומעודד קריאה לילדים".


עוד נכתב כי "מאז נסגר הבניין, אין מפגשים, אין הצגות, יש הקפאה של חלק מהפעילויות והחוגים, והפעילויות הנותרות מתקיימות בסביבה לא נאותה. הפגיעה בילדים היא החמורה ביותר, מאחר והספרייה הקרובה דורשת כעת נסיעה אל שכונת קרית היובל, והפגיעה בהרגלי הקריאה עלולה להיות בלתי הפיכה".
התושבים פנו לליאון ולאחראים על נושא הספרייה בבקשה לסיים את השיפוץ תוך כשבועיים. "סגירת הבניין והספרייה מהווה פגיעה קשה ומשמעותית באיכות החיים בשכונה לכל שכבות הגיל, מלידה ועד הגיל השלישי, ובמיוחד רב הנזק להורים לילדים צעירים ולילדים עצמם".
מעיריית ירושלים נמסר: "בשנתיים האחרונות, נסגרו זמנית שתי ספריות עקב פעולות להנגשתן. העירייה פועלת כל העת לאתר חלופות, אשר יענו על הצורך השכונתי ועל צו הנגישות. אין ספריות המיועדות לסגירה בעיר, להיפך. קיימת תוכנית רב שנתית להוספת ספריות נוספות בשכונות רבות. ספריית בית הכרם עתידה להיפתח מחדש בעוד כשבועיים וזאת לאחר שעבודות השיפוץ והנגישות במינהל הקהילתי הושלמו. תושבי בית הכרם יקבלו ספריה חדשה מזמינה ומודרנית. ספריית קרית יובל נכללת בתכניות החדשות של שיפוץ המינהל הקהילתי שם. במקום תקום ספרייה גדולה וחדשה עבור התושבים".