אירועי יום ירושלים 2024 יצויינו השבוע בעיר בצל המלחמה המתמשכת בעזה, ויהיו מצומצמים יותר. כבכל שנה, האירוע המרכזי שישפיע על התנועה בבירה יהיה צעדת הדגלים שצפויה להיערך ביום רביעי ה-5 ביוני שמעברה בשער שכם וברובע המוסלמי שנויה במחלוקת. המשטרה הודיעה כי אישרה את תוואי מסלול הצעידה כך שיעבור בשער שכם.
3 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים עוברת ברחוב המלך ג׳ורג׳
צעדת הדגלים עוברת ברחוב המלך ג׳ורג׳
צעדת הדגלים עוברת ברחוב המלך ג׳ורג׳
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
צעדת דגלים
צעדת דגלים
צעדת דגלים
(צילום: עמית שאבי)

נכון לעכשיו המסלול, המדויק עודו עמום. פרט למידע על נקודות ההתחלה והסיום, רוב הפרסומים על אודות המצעד לא מציינים היכן בדיוק הוא יעבור. מסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר כי תוואי המצעד נותר על כנו ועתיד לעבור דרך שער שכם שמקשר בין שכונות מזרח ירושלים לעיר העתיקה.

מסלול צעדת הדגלים 2024

מתי הצעדה צפויה להתחיל?

ההערכות הן כי לצעדה יגיעו עשרות אלפים, שצפויים להתכנס החל מהשעה 16:00 ברחובות בצלאל וקינג ג׳ורג׳. משם הם צפויים לצעוד דרך שערי העיר העתיקה לכותל, שם תיערך העצרת המרכזית במעמד רבנים, שרים, ח"כים ואישי ציבור.

אילו רחובות יחסמו לתנועה?

החסימות צפויות להתחיל כבר בשעה 14:00. על פי הערכות בהתבסס על שנים קודמות, יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בן צבי, בצלאל, המלך ג׳ורג׳, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה"ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים. הצירים יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים. בזמן צעדת הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה״ל משני הכיוונים. כמו כן תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

מה צפוי באוטובוסים וברכבת הקלה?

הרכבת הקלה צפויה לפעול בשירות חלקי בין תחנות חיל האוויר - שער שכם והר הרצל-תחנה מרכזית החל מהשעה 16:30 ועד ל20:00. החזרת שירות מלא של הרכבת הקלה ושירות התחבורה הציבורית למסלולים הרגילים כפופים להחלטות המשטרה בהתאם להערכות המצב בשטח. בתוך כך, עשרות קווי אוטובוסים צפויים לפעול במתכונת חלקית ולשנות מסלולם. בעניין זה מומלץ להתעדכן באתרי חברות התחבורה הציבורית ובאפליקציית "moovit".

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: mynet)

ממשטרת ישראל נמסר: "צעדת הדגלים המסורתית ביום ירושלים מתוכננת לעבור גם השנה במסלולה המסורתי כמדי שנה, ממרכז ירושלים לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה. בימים אלו מחוז ירושלים במשטרה משלים את ההיערכות וההכנות הנדרשות לאבטחת אירועי יום ירושלים ובהם צעדת הדגלים. עם השלמת ההכנות הנדרשות ואישור התוכניות בראשות מפקד מחוז ירושלים, הודעה מפורטת בנושא תופץ לציבור בשבוע הבא".


ח"כ איימן עודה (חד"ש-תע"ל) אמר: "בן גביר מנסה להבעיר את השטח. הדרישה הבאה תהיה מצעד ברפיח על גופות של ילדים. הפשיסט הזה רוצה עוד מוות ומלחמה. כל שוחר חיים חייב לעצור את הפירומן המטורלל הזה".
יהודית אופנהיימר, מנכ"לית עמותת עיר עמים, אמרה בתגובה: "מעבר המצעד בשער שכם וברובע המוסלמי במסווה של 'משילות וריבונות' הוא מפגן כוחני ודורסני כלפי המיעוט הפלסטיני, שנועד להתסיס את העיר. המלחמה בעזה ומצבה הבעייתי של ישראל בזירה הבינלאומית הופכים את הצעדה השנה למסוכנת מתמיד. כל בר דעת וחפץ חיים מבין שמעבר המצעד השנה ברובע המוסלמי הוא מתכון להתלקחות האזור כולו ולפיכך יש להתנגד לדבר".
פורסם לראשונה: 16:53, 01.06.24