סערה התעוררה בימים האחרונים סביב הזמנתו של הזמר אייל גולן להופיע בערב הוקרה של עובדי עיריית ירושלים שצפוי להיערך בחודש ספטמבר. "זו פשוט בושה שמכל האומנים שיש, עיריית ירושלים בחרה להביא אדם שנוי במחלוקת כמו גולן", אמר אחד מעובדי העירייה.
2 צפייה בגלריה
אייל גולן
אייל גולן
אייל גולן
(צילום: אלכס קולמויסקי)
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
מחלוקת בין העובדים. כיכר ספרא
(צילום: mynet)

בהודעה שהופצה לעובדי עיריית ירושלים נכתב כי תוכן האירוע יהיה "ערב הוקרה לעובדי עיריית ירושלים – 23.9.2024, היכל הפיס ארנה" והופעה של אייל גולן״. עובד עירייה נוסף הוסיף: "יש רעש גדול בקרב העובדים מאז שפרסמו את ההזמנה. אני מקווה שיבטלו את ההופעה, עובדים רבים כועסים על זה שמזמינים דווקא אותו. כל יום יש אירוע סביבו והוא לא האדם הכי מוסרי שיש. היה אפשר למצוא זמר אחר במקומו".
לפני כשבוע, במהלך הופעת פתיחת קיץ באשקלון, נזרק בקבוק מים על אייל גולן. תגובתו האמוציונלית של גולן עוררה סערה כשאמר: "זה שזרק את הבקבוק, תקשיב, אם לא היית ילדה קטנה עם קוקיות היית באה אחורה לפה. אם אתה לא ילדה קטנה, בוא לשם, בוא. הרי אתה יודע שאתה קוקסינל, אז בוא".


יום לאחר מכן, במהלך הופעה נוספת, גולן התנצל: "אתמול הופעתי כאן על הבמה הזאת ובאמצע ההופעה זרקו בקבוקים לבמה. בפעם הראשונה פגע בדרבוקיסט שלי ובפעם השנייה פגע בי. הדבר הזה מאוד מסוכן, לא נעים, ובעיקר פוגעני ולא מכבד. אחרי שזרקו עליי את הבקבוק אתמול, התעצבנתי בשניה ואמרתי מילים לא נעימות. כשאמרתי קוקסינל, התכוונתי להגיד שמדובר בפחדן. אבל טעיתי פעמיים. זו גם מילה פוגענית, שכבר לא מתאים להגיד, ועל כך אני מתנצל. וגם, האמת, הטרנסים והטרנסיות שאני מכיר הם אנשים מאוד אמיצים ויקרים, אנשים שעושים דרך ארוכה ומורכבת בחיים כדי להיות מי שהם".
מעבר לאירוע של זריקת הבקבוק, במשך שנים ארגוני הנשים מתנגדים להופעות של אייל גולן ואף מפגינים בטענה כי למרות שלא הוגש כתב אישום נגדו בגין החשדות בפרשיית עבירות המין בקטינות, עדיין יש כתב אישום מוסרי וציבורי שעומד בעינו. בהופעות רבות מתקיימות הפגנות מחוץ להופעותיו.
מעיריית ירושלים נמסר: ״האירוע המדובר מתקיים מדי שנה וכולל חלק אומנותי בהשתתפות אומני ישראל, וכך גם השנה. בחירת האמנים לאירוע העובדים ומימונו נעשית בלעדית על ידי ועד עובדי העירייה״.
פורסם לראשונה: 13:01, 21.07.24