אפקט ה-7 באוקטובר: תושבים בשכונות שונות ברחבי ירושלים מספרים על רגעי חרדה שחוו נוכח רכבי טנדרים לבנים שמסתובבים ברחבי העיר ללא כל כיתוב או מיתוג עליהם. מבירור מסתבר כי מדובר ברכבי שירות שונים של עיריית ירושלים, שלא מוטבע עליהם כל סמל של העירייה או כיתוב המזוהה עמה.
2 צפייה בגלריה
אחד מהרכבים ״החשודים״
אחד מהרכבים ״החשודים״
אחד מהרכבים ״החשודים״
(צילום: mynet)
כזכור, אלפי מחבלי חמאס שחדרו לישראל במתקפת הפתע של ה-7 באוקטובר, עשו שימוש ברכבי טנדר לבנים מסוג טויטה. הרכבים הללו ״כיכבו״ בסרטוני הזוועה ונחרטו היטב בזכרונם של מילוני ישראלים.
"יצאתי לאוטו עם הילדים וראיתי בחניה את אותו טנדר אחד לאחד כמו של המחבלים שהיו בשבת השחורה, בלי שום סממן שהרכב שייך לעירית ירושלים ועם ארבעה ערבים לבושים שחור", סיפרה לידיעות ירושלים מורן לוי, תושבת שכונת רמות שיצאה בבוקר לקחת את הילדים למוסדות הלימוד שלהם, "הם הסתכלו עלי ואני רעדתי כולי". אחר כך היא נרגעה, אבל את רגעי הבהלה היא לא יכולה לשכוח.
2 צפייה בגלריה
אחד מהרכבים ״החשודים״
אחד מהרכבים ״החשודים״
אחד מהרכבים ״החשודים״
(צילום: mynet)

"ראיתי שהם מסתכלים עלי אבל לא מתקרבים, אז הבנתי שהם לא מחבלים. כנראה בגלל שלא הסטתי מהם את העיניים הם הבינו שאני מפחדת ואחד מהם יצא עם מכשיר של גינון והתחיל לעבוד, כדי שאבין שהם עובדים. זו תקופה ששלושת רבעי אנשים מאיתנו הם בפוסט טראומה", היא מדגישה, "יש לי חברה שהיתה במסיבה ואני לא יודעת איך היא היתה מגיבה אם היא היתה רואה את הרכב הזה".ֿ "אני ראיתי את הטנדר בארמון הנציב", אמרה נ., "זה מלחיץ, לפחות ברגע הראשון. ראוי שהעיריה לפחות תשים סמל בולט של העיריה".
עוד בחדשות:

בתחילת המלחמה, במגן דוד אדום כבר הבינו שהיום שאחרי השביעי באוקטובר ישנה הכל, גם את מצב החרדה והלחץ של התושבים והחליטו לשנות את קול הצופר של האמבולנס לקול ידידותי יותר ורגוע — המדמה אוטו גלידה.
מעיריית ירושלים נמסר: ״לעיריית ירושלים רכבי עבודה מסוג טיוטה, ממותגים ושאינם ממותגים, לצורך ביצוע משימות בכל רחבי העיר. עיריית ירושלים מייחלת לימים שקטים ושלווים יותר״.