תושבי ישראל הבחינו בשבועות האחרונים כי צליל הסירנה המוכר של האמבולנסים השתנה והפך לצליל שונה, איטי יותר, דומה לסירנות המושמעות באירופה ובארצות הברית.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אמבולנס
(צילום: יואב דודקביץ')
ממגן דוד אדום נמסר: ״מנכ"ל מד"א הנחה את נהגי האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ: הימנעו מהפעלת צליל הסירנות המזכיר אזעקה – השתמשו בצלילים חלופיים. בעת חירום כמו גם בזמן שגרה, סירנות האמבולנסים המשמשות את הצוותים הרפואיים על מנת להציל חיים - עלולות לגרום לפאניקה בקרב הציבור וזאת בשל הצליל שמזכיר את צליל האזעקות הנשמעות ברחבי הארץ.
על מנת למנוע חשש מיותר בקרב הציבור, מנכ״ל מד״א אלי בין הנחה את הצוותים הפועלים באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א, להימנע מהפעלת סירנות העלולות להידמות לצליל האזעקה. בכך, יחלו צוותי מגן דוד אדום בניידות והאמבולנסים המאפשרים זאת – להשתמש באמצעים שונים העומדים לרשותם״, נמסר. מהלך דומה ביצעו במגן דוד אדום גם במהלך מבצע ״צוק איתן״ בשנת 2014. ההחלטה התקבלה לאחר שהגיעו למד"א תלונות על כך שהסירנות מזכירות יותר מדי את האזעקות שמתריעות מפני ירי טילים מרצועת עזה, וגורמות לפאניקה בקרב הציבור.
הסירנה החדשה מכונה בארגון ״אוטו גלידה״ בשל הדמיון שלה לצלילי המוזיקה שמשמיעות מכוניות הגלידה המיתולוגיות. בימים האחרונים הנושא עלה לדיון ברשתות החברתיות ורבים תהו מה משמעות השינוי ואפילו ציינו כי הם אוהבים את ה״גרסה החדשה של הסירנה״ וכי יש להשאירה גם לאחר שהמלחמה תגיע לסיומה. עוד בחדשות:
האמבולנסים וניידות הטיפול נמרץ של מד"א משמיעים אזעקה כשהם נמצאים בנסיעה מבצעית, בדרך לטיפול בפצוע או בפינוי לבית חולים. מכיוון שחלק גדול מהמדינה נמצא בטווח הפגיעה מהטילים ומופעלות בו אזעקות מעת לעת, רבים התלוננו שהסירנה - שנשמעת דומה לאזעקה - מבהילה אותם. בנוסף לכך, האמבולנסים מגיעים לאזורים שבהם נפלו טילים או רסיסי יירוט על מנת לטפל בפצועים, זמן קצר בלבד לאחר שנשמעת אזעקה, מה שמעלה את מפלס הפאניקה באזור.