לבית המשפט המחוזי בעיר הוגשה השבוע בקשה לאישור עתירה ייצוגית על סכום שעולה על 85 מיליון שקל, בטענה לליקויים בגביית הארנונה.
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)
בבקשה, שהוגשה על ידי עורך הדין צבי שילה שמתמחה בתביעות ייצוגיות, נטען כי במערך גביית תשלומי הארנונה בעירייה יש ליקוי שפועל נגד התושבים, שרובם זכאים להנחות שונות, וכי עד לקבלת אישור להנחה המבוקשת העירייה גובה תשלומי יתר ומחייבת בהצמדות וריביות על סכום החיוב המקורי, שהוא גבוה, ולא על פי ההנחה בפועל כמתחייב.
כך לדוגמה, סטודנט, תלמיד ישיבה או מי שהכנסתו חלקית וכיוצא בזה, נאלץ לשלם הצמדה וריבית על מחיר הארנונה המלא בחודשים הראשונים של השנה, וזאת עד למועד שבו אישרה לו העירייה את ההנחה.

קראו גם:

על פי הנתונים, שהוגשו לבית המשפט, בשנה החולפת שלחה העירייה לתושבי העיר 250 אלף בקשות לתשלום חיובי ארנונה. מתוכן הוגש מספר שיא של כ־130 אלף בקשות להקלות, ומתוכן העירייה אישרה 95%, שהם 123 אלף בקשות. מכאן יוצא שכל מי שקיבל אישור מהעירייה על הנחה או פטור מלא וקיבל את האישור מספר חודשים אחרי תחילת השנה, שילם, בלי לדעת בכלל, הצמדה וריבית לפי סך החיוב הראשון וללא ההנחה, ועל כך מבקשים העותרים זיכוי.

2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: mynet)


גביית יתר של 200 שקל


העותרים הם זוג סטודנטים לרפואה שגרים בדירה שכורה בשכונת יפה נוף. העירייה אישרה להם הנחה בשיעור של 80 אחוז, ולפיכך על פי התחשיב שמוצג בתביעה גבו מהם תשלום יתר בסכום של יותר מ־200 שקל.
מהעירייה נמסר: "התובענה טרם הגיעה לידי העירייה. הסוגייה תיבחן ומענה יינתן כמקובל בבית המשפט".