עיריית ירושלים החלה לאחרונה להפעיל פקחי חניה בימי שבת, כך עולה מעדויות של תושבים שבילו בשבת האחרונה בשכונת עין כרם. זוהי לא הפעם הראשונה שעיריית ירושלים מבצעת פעילות אכיפה בשבתות, אך עכשיו נראה כי מדובר במהלך שהפך להיות קבוע.
2 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
דוח חניה
(צילום: רועי אלמן)
2 צפייה בגלריה
הפקח בעין כרם
הפקח בעין כרם
הפקח בעין כרם
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
״ישבתי במסעדה שם ופתאום צץ פקח והתחיל לחלק דוחות לרכבים״, סיפר ל-mynet אחד מתושבי העיר שבילה במקום. והוסיף כי נהגים שראו את הפקח מסתובב הופתעו מאוד, רצו לעברו ואמרו לו שהם מזיזים את הרכב. בתמונות שצולמו במקום ניתן להבחין כי אכן מדובר בפקח רשמי של עיריית ירושלים שלבש את מדי העירייה ואחז במסוף עמו מבצעים את חלוקת הדו״חות.
שכונת עין כרם היא אחד מהאזורים הבודדים בירושלים בהם אפשר למצוא ריכוז גדול של מסעדות ובתי קפה שפתוחים בשבת. בשל כך, במקום נרשמים עומסי תנועה וכן בעיה במציאת מקומות חניה.


זוהי לא הפעם הראשונה שבה עיריית ירושלים מחלקת דוחות בשבת. בשנים עברו תועדו מספר מקרים כאלו שלאחריהם טענה העירייה טוענת כי האכיפה בשבתות נחוצה בשל חניות פרועות שמונעות מעבר לרכבי חירום, בעיקר בתקופות שבהן יש ריבוי מבקרים, כמו בשבתות ובחגים, באזורים עמוסים. למרות זאת, ההחלטה להפעיל פקחים בשבתות, רבים מהם לא-יהודים, עוררה ביקורת ציבורית וגרמה לעירייה להצהיר כי חלק מהקנסות שהוטלו יבוטלו בעקבות תלונות שהתקבלו.
מדיניות אכיפת החניה בירושלים אינה תמיד אחידה ולא רק בימי שבת. לדוגמה, בזמן הפגנות ואירועים המוניים, כמו משחקים באצטדיון טדי, נרשמו מקרים שבהם האכיפה הייתה סלקטיבית ולא עקבית, מה שהוביל לביטול חלק מהדוחות באמצעות בתי המשפט. העירייה נתבקשה לשקול מחדש את מדיניות האכיפה שלה ולוודא שהיא מיושמת באופן אחיד בכל חלקי העיר ובכל ימות השבוע, כולל שבתות.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״ריבוי המבקרים והמטיילים בעין כרם גורם במהלך סופי השבוע לעומס גדול על התשתיות התחבורתיות בשכונה, והדבר מהווה מטרד רציני עבור תושבי השכונה, ובמקרים מסויימים גם סיכון לכלל משתמשי הדרך. בשל כך, פנה המינהל הקהילתי עין כרם לעיריית ירושלים בבקשה לאכוף את הסדרי החנייה במקום גם בשבתות. העירייה נעתרה לבקשה ומבצעת כל שנדרש על מנת למנוע חסימת רחובות ומניעת מעבר רכבי חירום ועל מנת לשמור על הבטיחות באיזור, ואת זאת היא עושה כבר למעלה מעשור״.