כמידי שנה נרשמת בירושלים התרגשות מחודשת למראה התלמידים החדשים העולים לכיתה א' אוטוטו, הפוסעים בפעם הראשונה בשערי בית הספר ומתחילים את דרכם במערכת החינוך בעיר. ולרגל ההתרגשות הזו, הגיע הזמן לברר - איך באמת קוראים להם, ומהם השמות הנפוצים?
4 צפייה בגלריה
דוד נחמן אדרי, אביגיל אוחנה ואורי לוי
דוד נחמן אדרי, אביגיל אוחנה ואורי לוי
דויד נחמן אדרי, אביגיל אוחנה ואורי לוי
(צילום: פרטי)

אז קבלו להלן את השמות הכי פופולריים של תלמידי כיתה א' החדשים בירושלים, בחלוקה לפי סוגי מוסדות החינוך.

החינוך הממלכתי


השם הנפוץ ביותר בקרב התלמידות העולים לכיתה א' בחינוך הממלכתי לבנות הוא אביגיל, לאחר מכן שירה, ובמקום השלישי טליה.
עבור הבנים השם הכי פופולרי במגזר הממלכתי השנה הוא דוד, כאשר במקום השני השם אורי. השם אריאל במקום השלישי.

החינוך החרדי


במערכת החינוך החרדית השם המוביל לבנים גם השנה הוא יהודה. לאחר מכן, השם משה ובמקום השלישי ניצב השם דוד.
אצל הבנות השם המוביל והפופולרי השנה במגזר החרדי הוא איילה, לאחר מכן במקום השני השם יעל, ובמקום השלישי השם תמר.

מערכת החינוך הערבית


במערכת החינוך הערבית, השנה השם המוביל בקרב הבנות הוא שאם, שעולה על השם ג'ורי שנסוג למקום השני. השם מרים נשאר ללא שינוי במקום השלישי.
גם השנה השם המוביל בקרב הבנים, ללא שינוי משנה שעברה ונמצא במקום הראשון הוא השם מוחמד, שהינו הפופולרי והנפוץ ביותר. לאחר מכן השם שהגיע למקום השני הוא יוסף והשם אדם נמצא במקום השלישי.

קראו גם:

דבר התלמידים (וראש העיר)


דויד נחמן אדרי, משכונת ארנונה, עולה לכיתה א' בבית הספר נועם בנים - קרית משה: "אני מאוד מתרגש להתחיל כיתה א' בבית הספר נועם ומצפה להכיר ולפגוש חברים חדשים, ללמוד לקרוא, ולכתוב דברים חדשים ומעניינים ולצאת לטיולים. שיהיה לכולם בהצלחה".

4 צפייה בגלריה
דוד נחמן אדרי
דוד נחמן אדרי
דויד נחמן אדרי
(צילום: פרטי)

אורי לוי, משכונת נוף ציון, עולה לכיתה א' בבית הספר חורב בנים: "אני מאוד שמח לעלות לכיתה א'. אני מקווה שלא אתבייש להכיר את כל החברים החדשים. אני אוהב ללמוד ואני יודע שזה יהיה כיף. מקווה ששיעורי הבית לא יהיו קשים מידי. אני מאמין בעצמי".

4 צפייה בגלריה
אורי לוי
אורי לוי
אורי לוי
(צילום: פרטי)

אביגיל אוחיון משכונת פסגת זאב, עולה לכיתה א' בבית הספר נועם בנות - פסגת זאב: "אני מתרגשת לעלות לכיתה א', להכיר חברות חדשות וללמוד לקרוא! אני גם אעזור לחברות שלי, אם יצטרכו אעזור להן בהכל. מאחלת הצלחה לכל הילדים והילדות שעולים לכיתה א'!".

4 צפייה בגלריה
אביגיל אוחיון
אביגיל אוחיון
אביגיל אוחיון
(צילום: פרטי)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מברך: "דור העתיד כבר כאן! בהצלחה רבה לכל התלמידות והתלמידים שיתחילו השנה כיתה א', ויפתחו את שנת הלימודים תשפ"ה בפעם הראשונה במגוון מוסדות החינוך ברחבי ירושלים. זוהי התחלה חדשה ומסע מרגש לתקופת זמן משמעותית מאוד, שתתווה את הדרך לעתיד הילדים והילדות שלנו. שתהיה שנת לימודים פוריה לכולנו. נמשיך לטפח, להשקיע ולקדם את תחום החינוך על כל רבדיו. ירושלים - אין כמוה בעולם".