אין כמו השילוב בין חודש אוגוסט, חום כבד, ילדים בבית וחשש מפינת שיגורי טילים, כדי לייאש את ההורים.

2 צפייה בגלריה
התחיל ביום רטוב, הסתיים במפח נפש
התחיל ביום רטוב, הסתיים במפח נפש
התחיל ביום רטוב, הסתיים במפח נפש
( צילום: shutterstock)

מורן, שהחליטה להיערך למצב כהלכה, קנתה בריכת שחייה ביתית קטנה לילדים והכריזה בחגיגיות על יום משפחתי רטוב. ואכן, כולם פתחו את האריזה, ניפחו את הבריכה, מילאו אותה במים והוסיפו כמה ברווזים לחגיגה. אלא שאז התגלה חור בבריכה.
הוא אמנם לא היה גדול, והילדים הספיקו להשתכשך במים וליהנות, אבל לא לאורך זמן.
למחרת מורן ניגשה לחנות בה רכשה את הבריכה, סיפרה על החור וביקשה להחליף אותה לאחרת, תקינה. בחנות סירבו והסבירו, שבגלל שפתחה את האריזה ומילאה את הבריכה במים, הם לא יכולים להחליף את המוצר.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "צרכן שרכש בחנות פיזית מוצר וגילה פגם בזמן סביר, זכאי לתיקון המוצר. אם בחנות לא הצליחו לתקן את המוצר, הוא רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כל הסכום בחזרה.
"טענת ה"השתמשת ולכן לא נוכל להחזיר" תקפה במקרה של חרטה ולא במקרה של פגם במוצר שהתגלה בזמן סביר. במקרה של חור בבריכה, על החנות לקבל את המוצר, לנסות לתקנו ואם לא יצליחו, לספק לצרכן מוצר אחר או להחזיר לו את כספו.

קראו גם:


2 צפייה בגלריה
לימודים או מדים
לימודים או מדים
הקורס עבר מרמת גן לירושלים
(צילום: shutterstock)

ללמוד בדרך הקשה


יוגב, חייל משוחרר, נרשם ללימודי תיירות לפני מספר חודשים. הלימודים החלו ברמת גן, והתקיימו כסדרם פעמיים בשבוע בשעות הערב. אחרי מספר שיעורים התבשר יוגב שבשל אילוצים וצמצומים, מאחדים את הקורס עם הסניף בירושלים.
בשל שעות עבודתו, ליוגב לא מתאים לנסוע לירושלים. הוא פנה לחברה בבקשה להפסיק את הלימודים או להצטרף לקורס באזור המרכז במועד אחר. במכללה סירבו ואמרו שאין אפשרות, ואם לא ימשיך את הלימודים לא יקבל את התעודה וגם לא את הכסף ששילם.
עו"ד יעקובסון: "שינוי מקום הקורס במהלכו הוא הפרת חוזה והטעייה לגבי פרט מהותי בעסקה. יש ליוגב עילה לתביעה, לכן מומלץ לשלוח מכתב התראה לבית העסק. אם לא יסכימו להחזיר את כספו או לאפשר לימודים עתידיים במרכז, עליו להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.