רגע לפני פתיחת שנת בלימודים, משרד החינוך פרסם אתמול (א') את רשימת 335 התיכונים שזכו בתגמול, לאור הישגיהם בתחום החברתי והלימודי בשנת הלימודים תשפ"ב. בירושלים זכו 25 תיכונים כאשר בשנה שעברה זכו 16 בתי ספר. בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך.
4 צפייה בגלריה
בויאר
בויאר
תיכון בויאר. מבין התיכונים המצטיינים
(צילום: עמית שאבי)

כמו כן, עובדי ההוראה בבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,297 שקלים לכ-8,793 שקלים. התגמול נערך בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים העל-יסודיים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".
בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. כמו כן, מידת השיפור בהשוואה להישגים קודמים. חישוב הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי/לאומי ומניעת נשירת תלמידים נערך בהשוואה למוסדות דומים לפי מגזר/או מגזר וסוג פיקוח.
קראו גם:
בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים: ההישגים לאור מבחני המיצ"ב ביסודי ובחט"ב ולאור מדדי הטיפוח, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

אלו התיכונים המצטיינים של ירושלים

רמת תרגול 1:

תיכון עירוני ג'
רנה קסין דרכא
קרית נוער ירושלים
מקיף דנמרק
אולפנא ת. לאומנויות
ישיבת בנ"ע פסגת זאב
רעות קהילה דתית

4 צפייה בגלריה
 תיכון רנה קסין
 תיכון רנה קסין
תיכון רנה קסין
(צילום: אדווה חולי)

רמת תגמול 2:

תיכון ליד האוניברסיטה
ישיבת חורב
מדרשיית עמליה
עירוני פסגת זאב
קשת ע"ש אליס סליגסברג
מרכז נוער טכ' אמי"ת
תיכון הניסוי

4 צפייה בגלריה
תיכון ליד"ה
תיכון ליד"ה
תיכון ליד"ה. יקבל אלפי שקלים
(צילום: שלומי כהן)

רמת תגמול 3:

בויאר
אולפנת צביה ירושלים
התיכון הישראלי למדעים ואומנויות
ארץ הצבי
סמינר בית יעקב

4 צפייה בגלריה
מבנה בית הספר הניסויי השבוע. "אסור להיכנע לסחיטה הזאת"
מבנה בית הספר הניסויי השבוע. "אסור להיכנע לסחיטה הזאת"
מבנה בית הספר הניסויי
(צילום: עמית שאבי)

רמת תגמול 4:

אקדמיה למוסיקה
הימלפרב
תיכון זיו
נוות ישראל
סאדברי ירושלים
אולפנת בנ"ע טל רמות

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: ״הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילים אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים. אני מברכת את המנהלים וצוותי החינוך על ההישגים אליהם הצעידו את תלמידיהם ובית ספרם".
סגנית ראש עיריית ירושלים, ומחזיקת תיק החינוך בעיר חגית משה: ״גאה לראות את בתי הספר של העיר ירושלים מובילים את הרשימה עם הנציגות הגדולה ביותר מבין הערים בישראל. התוצאות רק מחדדות לנו עד כמה אנו נדרשים לעמוד בימים אלו לצד צוותי החינוך במאבקם לשכר הוגן ולתנאים מכבדים, בחינוך חייבים להשקיע לטווח ארוך ואם לא נשקיע בתנאי המורים ובקידום מעמדם נראה עוד ועוד נטישה של המערכת הכי חשובה במדינה".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״גאה במוסדות החינוך העל יסודיים על ההישג המרשים, שהוא תוצאה ישירה של עבודה קשה ואינטנסיבית מצד כלל גורמי המקצוע. העובדה כי 25 תיכונים ירושלמיים נכנסו השנה לרשימת המצטיינים של משרד החינוך מבטאת בצורה מושלמת את המשך המגמה למצוינות של מערכת החינוך בירושלים. נמשיך לפעול בכל כוחנו על מנת לחזק את מערכת החינוך כדי להמשיך את המגמה גם בשנים הבאות. מאחל למורים ותלמידים שנת לימודים פוריה ומוצלחת".
לרשימה המלאה של בתי הספר- לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 10:47, 29.08.22