משחקי ריבונות: כשברקע המצב הבטחוני הרעוע מסלים בכל גזרה אפשרית במדינה, יש מי שמנצל את התקופה להפגין שליטה סמלית במזרח העיר, ובעיר העתיקה בפרט.
2 צפייה בגלריה
אחד השלטים
אחד השלטים
אחד השלטים
(צילום: mynet)
2 צפייה בגלריה
אחד השלטים לאחר שהוסר
אחד השלטים לאחר שהוסר
אחד השלטים לאחר שהוסר
(צילום: mynet)

הצגת סמלים והנפת דגלים של מדינות וארגונים המתייצבים בגלוי נגד ישראל, הפכו כבר לתופעות שכיחות באזורים אלו, והם מהווים למעשה ניסיונות להציב עובדות בשטח. כך לאחרונה החל גוף מוסלמי בהצבת שלטי הכוונה פיראטים על קירות העיר העתיקה בערבית בלבד.
השילוט מודבק, אפילו במקרים שיש כבר שילוט בהיר ורשמי בשפה הערבית לצד עברית ואנגלית, כך שלמעשה אין בו צורך. זאת במטרה כביכול, להכווין תיירים ומבקרים לאתרים מרכזיים. בחלק מהמקרים השלטים נושאים את סמלי הארגון שנראה כי אינו חושש לעמוד מאחורי המעשה הלא־חוקי.


יש לציין כי מאות מצלמות פרוסות במרחב הרובעים של העיר העתיקה, כך שגורמי האכיפה העירוניים והמשטרה יכולים, על פניו, להילחם בתופעה ולאתר את האחראים לכך. מיותר לציין כי היעדר אכיפה פלילית בנושא עלולה להביא למצב בו גופים וארגונים נוספים בעלי אג'נדות שונות יצטרפו לתופעה הפוגעת בחזות העיר העתיקה ומעבר לכך, במשילות הישראלית.
"השלטים הללו פוגעים בנראות המרחב הציבורי", טוען חיים סילברשטיין, יו"ר ומייסד ארגו ן JCAP ומיזם ההס ברה 'JERUSALEM KEEP'," וגם אם היו חוקיים הם מפלים לרעה. אני קורא להסיר אותם מרחבי העיר ולהגביר את האכיפה בנושא". מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשלט שאינו עירוני או רשמי שנתלה בניגוד לחוק. אגף הפיקוח והאכיפה פעל להסרתו, מיד עם הגעת הפניה". ממשטרת ישראל נמסר כי ״המקרה בבדיקה".