אחרי שהשנה לא התקיים פסטיבל היין במוזיאון ישראל, מי שכן ממשיך ובפעם הרביעית את מסורת פסטיבל וטעימות יין לקראת החגים הוא אירוע היין של MyYain שייארח בשבוע הבא, יום חמישי ה 19 לספטמבר למעלה מ-45 יקבים ויבואנים שיגיעו למתחם התחנה הראשונה לחגיגת יין. מדובר על אירוע עם טעימות חופשיות של יינות בוטיק, יבואנים מיוחדים, עמדת מזקקות ישראליות, מבשלות, מוסיקה כל הערב ואפילו הופעות וכל זה בכרטיס כניסה של 129 שקלים כאשר יש החזר של 25 שקלים לקניית בקבוק יין ראשון מאחד המציגים.
2 צפייה בגלריה
פסטיבל היין מתחם התחנה הראשונה
פסטיבל היין מתחם התחנה הראשונה
פסטיבל היין מתחם התחנה הראשונה
(צילום: יח״צ)
2 צפייה בגלריה
פסטיבל היין במתחם התחנה הראשונה
פסטיבל היין במתחם התחנה הראשונה
פסטיבל היין במתחם התחנה הראשונה
(צילום: יח״צ)

מה נשתה? השנה, מבקשים ב My Yain לחזק את תעשיית היין בארץ ולכן כל המציגים יהיו יקבים מהארץ בדגש על הצפון והעוטף ויקבים בבעלות מילואמניקים. אבל החשיפה הגדולה ביותר שייכת השנה ליקב בנימינה עם סדרת 'שבא' החדשה שמביאה לנו ארבע סוגי יינות, המרלו רוזה, גוורצטרמינר בציר מאוחר מכרמים של אלוני הבשן (מה שאומר שמדובר ביין מתוק הרבה בשל החום שפקד אותנו ב 2023), קברנה סובניון אדום מבציר שהגיע מהגליל העליון והדובדבן שבקצפת, השאנין בלאן שכרמיו ברמת סירין שברמת הגולן. ענביו נבחרו בקפידה והרצון להגיע לשלמות פשוט הצליח להם. אין הרבה אנשים בישראל שמכירים את השאנין בלאן, אבל זהו אחד הזנים הטעימים והייננים של בנימינה יונתן שוסט וחגית אלמלח עשו פשוט עבודה אלוהית איתו (המדור טעם בזמן הביקבוק והתעלף).


מה עוד? עיקר תשומת הלב תופנה ליקבים ומזקקות מהצפון שספגו אבדות קשות בכרמים וביקבים אך יחד עם זאת תובא למשל חשיפה של שני יינות חדשים של רקנאטי. מי עוד מציגים? אקרמן יבוא, יקב בן דוד, ברטנורה, גוש עציון, גריין אנד קו שיכרים, דלתון, מזקקת הולנדר, היוצר, הכרם, הלביאים ,הרצוג, ירושלים, כינור דוד, מבורך, מלבק קומפני, יקב מבצר עתלית, מול התל, מוניץ, עמק האלה, פסגות, איש הפסיפלורה יקב ציון, שור, שילה ועוד רבים וטובים.