פרידה מרופא אהוב: ד"ר עובדיה שמש ז"ל, מי שכיהן כסמנכ"ל בית החולים שערי צדק, הלך לעולמו בגיל 75. פרופ' יהונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי, ספד לו בהלוויה: "הכרנו לפני 57 שנה בבקו"ם. עשינו טירונות ביחד, קורס חובשים ביחד, קורס קצינים בעיצומה של מלחמת יום כיפור, ושירתנו שנינו כרופאים בפיקוד מרכז... שנתיים אחרי שחזרתי מחו"ל הציעו לי לנהל את שערי צדק. עובדיה היה רופא בכיר במחלקה פנימית ומאז לא נפרדו דרכנו. הכרתי את התכונות שלו גם כרופא יוצא מן הכלל, גם בעל כושר ניהול, בעל חוש הומור, גישה לאנשים והבנה מעמיקה שלהם".
1 צפייה בגלריה
ד"ר שמש ז"ל
ד"ר שמש ז"ל
ד"ר שמש ז"ל
(צילום: ניקול דה קסטרו)
פרופ' עופר מרין, מנהל המרכז הרפואי סיפר גם הוא: "התחלתי לעבוד בשערי צדק לפני כ-31 שנה ואז הכרתי את עובדיה שעבד כ-40 שנה בשערי צדק. עובדיה היה רופא מצוין. מה שייחד אותו זה נועם הליכות חריג. מוסכם על כולם ביחסי עבודה שלו ביחסי האנוש שלו. אחת לשנה היינו יוצאים לסופי שבוע ולכן יצא להיחשף לצדדים נוספים שלו - שמעתי ממנו עד כמה הילדים שלו היו חשובים לו".

"מעכלים לאט לאט"


ד"ר שמש הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "חייתי חיים מאוד טובים איתו", סיפרה ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" רעייתו, ד"ר חני שמש, ד"ר לעברית ולחינוך. "היה לי בעל מקסים, הוא היה אבא מקסים וסבא מקסים. השבוע בדיוק מלאו לו 75 שנה".

קראו גם:

הבת תמר, היחידה מארבעת ילדיהם של עובדיה וחני שהלכה בדרכו ולמדה רפואה, נמצאת השנה בשנת השתלמות בקנדה. "אנחנו מעכלים לאט לאט", היא אמרה בכאב, "לפחות השבעה והנוכחות של כולם, מאוד מנחמת. היינו קשורים מאוד, היה לנו קשר מיוחד".