לקראת חג הסוכות תשפ״ד, הקרן למורשת הכותל המערבי נערכת לבואם של רבבות המבקרים והמתפללים במהלך ימי חג הסוכות לקיים את זכר עליה לרגל. כמדי שנה, תעמיד הקרן סוכות ברחבת הכותל לטובת הציבור הרחב, כאשר באחת מהן יוצבו ארבעת המינים לזיכוי הרבים.
3 צפייה בגלריה
ברכת הכהנים המסורתית
ברכת הכהנים המסורתית
ברכת הכהנים המסורתית
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
לאור הרצון והביקוש הרב של הציבור הרחב שמעוניין לבוא ולהשתתף במעמד המסורתי, הקרן למורשת הכותל תקיים השנה את ברכת הכהנים המסורתית בשני מעמדים, כאשר המעמד הראשון יתקיים ביום שני (יום ב' של חול המועד), י"ז תשרי תשפ"ד, 02/10/23, והמעמד השני יתקיים ביום רביעי (יום רביעי של חול המועד), י"ט תשרי תשפ"ד, 04/10/23.
המעמדים יתקיימו בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרה"ג רבי יצחק יוסף שליט"א והרב הראשי לישראל הרה"ג רבי דוד לאו שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון וקהל רב.

זמני מעמדי ברכת כהנים:


• תפילת שחרית בשעה 8:45
• ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30
• תפילת מוסף בשעה 10:15
• ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30
3 צפייה בגלריה
ברכת הכהנים המסורתית
ברכת הכהנים המסורתית
ברכת הכהנים המסורתית
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

בנוסף, שני המעמדים יועברו בשידור חי באתר הקרן למורשת הכותל המערבי. כמו כן, בקרן מבקשים מהציבור שמתכוון להגיע למעמד ברכת הכהנים הראשון ביום שני, לא להגיע גם למעמד ביום רביעי – על מנת שיתאפשר לכל המעוניינים להשתתף באירוע.

קראו גם:

כמו כן, מדי שנה, מחוז ירושלים של המשטרה יפעל עם כוחות מתוגברים לאבטח את הציבור הרב שצפוי לפקוד את הכותל המערבי בתפילות אלו. בימים אלו תגביר המשטרה את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.
במסגרת ההיערכות המשטרתית, יוצבו שוטרים לבידוק וויסות קהל במטרה לנתב בבטחה את הציבור הרב הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי, זאת בהתאם למגבלה הבטיחותית של מספר המשתתפים המרבי במקום.

3 צפייה בגלריה
פעילות המשטרה בחגי תשרי
פעילות המשטרה בחגי תשרי
פעילות המשטרה בחגי תשרי
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

בשל היערכות זו וצפי להגעת מתפללים ומבקרים רבים לאזור- לא תתאפשר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה ותנועה בצירים הסמוכים, בהם: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה.