נסיעות מהגיהינום: בימים האחרונים כשהחום הגיע לשיא, ברכבת הקלה, וגם באוטובוסים של אגד וסופרבוס, היו מקרים בהם נוסעים סבלו בגלל שיבושים במערכת המיזוג.
3 צפייה בגלריה
אוטובוס בירושלים
אוטובוס בירושלים
סופרבוס. 26.6 מעלות בלילה
(צילום: יצחק טסלר)
בימים האחרונים תועד מיניבוס בקו 38 של 'סופרבוס' שבו הטמפרטורה במוצ"ש, סמוך לחצות, היתה 26.6 מעלות. במקרה אחר, רק לאחר בקשה מהנהגת, היא הפעילה מזגן גם לנוסעים ולא רק ליד הכסא שלה. בקו 18 של אגד היה אוטובוס שבו מערכת המיזוג קרטעה ולכן תקעו פיסות עץ בפתחי האוורור, כדי לאפשר תנועה של האוויר.
מאגד נמסר: "האוטובוסים של אגד בירושלים בפרט ובכל הארץ בכלל ממוזגים ונעימים. חיזוק של מוטות העץ באוטובוס המופיע בתיעוד אינו משפיע על רמת המיזוג של פנים האוטובוס על הנוסעים באוטובוס המוטות הם חלק מתהליך הטיפול וחיזוק השלבים דרכם יוצא האוויר הממוזג".

3 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד בירושלים
אוטובוס אגד בירושלים
אוטובוס אגד בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "סופרבוס משקיעה משאבים רבים בטיפול ובאחזקת צי האוטובוסים של החברה, באופן שוטף וברמה הגבוהה ביותר. מדובר בתקלה נקודתית, שאינה מעידה כלל על מאות האוטובוסים שמפעילה החברה ברחבי ירושלים, ותטופל באופן מידיי". בנוסף, כפי שנחשף ב"מיינט ירושלים", ביום ראשון, כשהטמפרטורה בירושלים הגיעה ל-40 מעלות, היה מקרה שבו המזגן כלל לא עבד ברכבת הקלה.
“התלבטנו מאוד אם לנסוע בירושלים ברכב הפרטי או בתחבורה הציבורית, ובגלל הפקקים הנוראיים שיש בעיר, החלטנו לנסוע ברכבת הקלה, משער יפו לשוק מחנה יהודה", סיפרה חנה, תושבת חולון שהגיעה עם משפחתה לבירה. "אבל זה פשוט היה סיוט - נכנסנו לתוך צפיפות מטורפת בתוך הקרונות, כשמדובר בשעה 3 ולא בשעת עומס של הבוקר. אבל אז, לנסוע בלי מזגן, זה פשוט הזוי. אני רק הגעתי לעיר לחופשה, אבל לא ברור לי ולא ברור לי איך ירושלמים מצליחים לחיות ככה כל השנה".

קראו גם:

ראוי להדגיש כי גם בנסיעה שבוצעה באותה שעה בכיוון הנגדי, מכיוון מחנה יהודה לגבעת התחמושת, המזגן אמנם פעל, אבל הנוסעים טענו שחם מדי וזאת בגלל הצפיפות האדירה שהיתה בתוך הקרונות.

3 צפייה בגלריה
אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מחברת כפיר נמסר: "עומס החום שחל בירושלים לא פסח גם על הרכבת הקלה. ככל שישנן תקלות מיזוג בקרונות ספציפיים, הן מתוקנות בהקדם".

"יש לעיתים הפסקות חשמל"


מצוות תוכנית אב לתחבורה נמסר: "מערכות המיזוג בקרונות הרכבת הקלה הן אמינות מאד, ונועדו לעמוד בפני עומסי חום גבוהים. עם זאת, כבכל מתקן ממוזג, במיוחד בימים בהם עומס החום גבוה, ישנם לעיתים הפסקות חשמל. עם קבלת הדיווח על הפסקת חשמל, הקרון בו התגלתה התקלה מופנה באופן מיידי לתיקון התקלה. עם השלמת התיקון הקרונות חוזרים לפעילות.
"בימים אלה, אנו מנהלים מהלך של שיפוץ ושדרוג כלל מערכתי, הכולל בין היתר את הקרונות, התחנות, מערכות החשמל והמיזוג. כל אלה, לצד קליטתם של קרונות חדשים שיצטרפו לוותיקים ויעניקו שירות טוב יותר, בתדירות גבוהה יותר".