אב לילד שלומד בבית ספר של הוואקף במזרח העיר שיגר לאחרונה מכתב חריף למשרד החינוך, שבו הלין על ההסתה שבנו בן ה־12 היה חשוף לה. בראיון ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" הוא טען השבוע כי יש קשר ישיר בין ההסתה במוסדות החינוך הפלסטיניים לבין הפיגוע שביצע בשבת שעברה נער בן 13, תושב סילוואן, בכניסה לעיר דוד. באירוע זה הצעיר ירה באקדח בקצין צה"ל בן 22 שנפגע קשה, ובאביו בן ה־47.
3 צפייה בגלריה
גבר
גבר
האב חושף את ההסתה
(אילוסטרציה: shutterstock)
במכתב שנשלח למשרד החינוך נכתב בין היתר: "המנהלת וחלק מהצוות מסיתים את התלמידים נגד מדינת ישראל והעם היהודי. למשל הם מחנכים את הילדים על המושג ג'יהאד... "מחנכים אותם שהרג יהודים זה לגיטימי". לטענת האב, מנהלת בית הספר אף היכתה את בנו לאחר שסירב לשיר את ההמנון הפלסטיני.

3 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח
המכתב שנשלח
המכתב שנשלח
(צילום: mynet)

"הפיגוע שביצע בן ה־13 בעיר דוד לא מגיע בחלל ריק", אמר האב השבוע וציין כי טרם קיבל מענה ממשרד החינוך. "אני כמעט איבדתי את הבן שלי. זיהיתי שמשהו בחודשים האחרונים קצת מוזר, שהוא לא בדיוק מה שהוא היה. מלמדים אותו בבית הספר לא לתת צ'אנס ליהודים ולשנוא אותם. משמיעים להם שירי מחבלים, מלמדים אותם לדוגמה על פיגועים שהיו בישראל בשנות ה־60 - במצב כזה כל ילד יכול להיות מחבל״.
עוד בחדשות:
"החלטתי להעביר אותו מבית הספר אל בית הספר 'הדו לשוני' כדי לתת לו הזדמנות לספוג חומר לימודי נכון. הצלתי אותו בדקה ה־90. שיגרתי מכתב למשרד החינוך שבו תיארתי את כל תוכנית הלימודים בבית ספר הזה, ולא הגיבו לי. עכשיו הילד לומד עברית עם מורה פרטי ששכרנו, בשביל שישתלב במערכת הלימודים החדשה בצורה קלה יותר".

3 צפייה בגלריה
הנער שביצע את הפיגוע וצילום ספר לימוד פלסטיני המעודד רצח של יהודים
הנער שביצע את הפיגוע וצילום ספר לימוד פלסטיני המעודד רצח של יהודים
הנער שביצע את הפיגוע וצילום ספר לימוד פלסטיני המעודד רצח של יהודים
(צילום: se-IMPACT וע"פ סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה, עד למועד פרסום הכתבה. עם זאת, יש להדגיש כי לפני כחצי שנה שלל המשרד רשיונות של שישה בתי ספר במזרח העיר בעקבות תלונות על הסתה.
פורסם לראשונה: 12:20, 06.02.23