נהג יהודי שנסע עם רכבו בשכונת בית צפאפא הותקף אתמול (שבת) על ידי מספר ערבים שצעקו לעברו: ״אתה יהודי, לא תעבור פה, זה הכפר שלנו״.
2 צפייה בגלריה
בית צפאפא
בית צפאפא
בית צפאפא
(צילום: יואב דודקביץ' )
השכונה המערבית נחשבת דווקא לאזור שקט באופן יחסי, אלא שבמהלך יום השבת כאמור, נהג יהודי שעבר בשכונה הותקף על ידי מספר צעירים תושבי השכונה. כוחות משטרה ויס״מ פתחו בחקירה וסריקות במרחב שבסיומן נעצר חשוד, מאוחר יותר נעצר מעורב נוסף. במשטרה מייחסים לחשודים תקיפה על רקע לאומני.
2 צפייה בגלריה
בית צפאפא
בית צפאפא
נחשבת לשכונה בטוחה עבור יהודים. בית צפאפא
(צילום: שלומי כהן)

סנגורם של החשודים ציין כי לא מדובר בתקיפה על רקע לאומני וכי נסיבות האירוע שונות מהמתואר על ידי המשטרה. עוד הוסיף כי נהג הרכב שלף כלי חד ובכוונת המשטרה אף לחקור אותו באזהרה. בית המשפט השלום האריך את מעצרם של השניים ביומיים. עוד בחדשות:
במשטרה ציינו כי ״אתמול בשעות הצהריים, התקבל במשטרה דיווח על אירוע אלימות בשכונת בית צפאפא בירושלים, במהלכו עובר אורח הותקף על ידי מספר מעורבים ככל הנראה בעקבות ויכוח שהתגלע ביניהם. כתוצאה מאירוע האלימות, עובר האורח נפצע ונגרמו לו חבלות״.
במשטרה הוסיפו כי ״שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים יחד עם שוטרי יס"מ ירושלים ובסיוע והכוונה של תצפיתי מרכז השליטה של מחוז ירושלים, הוזעקו במהירות למקום, זיהו את אחד המעורבים והוא נעצר על ידי השוטרים. החשוד (21, בית צפאפא) המעורב באירוע האלימות, נעצר והועבר לחקירה בתחנת מוריה וחקירת המקרה נמשכת״.
פורסם לראשונה: 19:23, 05.02.23