חורף ירושלמי עוצמתי: הסערה שקיבלה את השם "ברברה" תגיע היום (שני) בצהריים לירושלים היישר מאזור יוון, תשהה באזורנו בין יומיים לשלושה, תוריד משקעים רבים ותאופיין ברוחות עזות שיגיעו למהירות של 90 קילומטרים בשעה.
5 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
מייסד אתר ׳ירושמיים׳ החזאי בועז נחמיה פרסם הודעת אזהרה וציין כי ״לפנינו 48 שעות של אירוע רוחות מז׳ורי. הרבה עבודה לחברת החשמל. היכונו לנפילות עצים והפסקות חשמל״. גם בשירות המטארולוגי מזהירים את הציבור: ״מערכת של רוחות חזקות מאוד בדרך לישראל, עם אפשרות למשבים של 80-100 קמ"ש״. החזאים ממליצים לתושבים לאבטח חפצים התלויים והעומדים במרפסות ובגינות.
5 צפייה בגלריה
פתיתי שלג
פתיתי שלג
פתיתי שלג
(צילום: רועי אלמן)
הבוקר (שני) יפתח במזג אוויר מעונן, קר ורוחות חזקות. הטמפרטורות ינועו בין 4 מעלות בלילה ל-8 ביום. החל משעות הצהריים, יחל לרדת גשם שיתחזק וימשיך לרדת ללא הפסקה. ביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות שיגיעו ל-3 בלבד בלילה ו-5 ביום. גשמים מלווים בברד וגראופל (ברד רך) יירדו בעוצמה.
5 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
חורף ירושלמי
(צילום: רועי אלמן)
המערכת העוצמתית תמשיך ללוות אותנו גם ביום רביעי עם טמפרטורות נמוכות וגשמים כבדים שירדו מבוקר עד ערב, מלווים בברד וגראופל. ביום חמישי הגשם יתמעט ותחול עליה קלה בטמפרטורות. ומה עם השלג? על פי התחזית, שלג לא נזכה לראות במערכת הנוכחית כיוון שעד כמה שהיא עוצמית, היא פשוט לא מספיק קרה בשביל שלג. אך אולי תושבי השכונות הגבוהות יזכו לראות כמה פתיתים באוויר, כך על פי החזאי נחמיה.
5 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
שוק מחנה יהודה בגשם
(צילום: רועי אלמן)
ברברה, שמגיעה ממערב, הותירה מאחוריה ביוון שלג כבד - גם באתונה. ביוון נרשמו אתמול טמפרטורות נמוכות ושלג כבד - שהוביל לסגירת כבישים באזורים הצפוניים של המדינה. ביוון דיווחו כי שירותי הכבאות קראו לאזרחים להימנע מיציאה מהבית, אלא לטובת יציאות הכרחיות. עוד בחדשות:
עוד דווח כי נאסרה תנועת אוניות מנמלים שונים, בהם פיראוס. ביוון דווח עוד כי בתי הספר בחבל "אטיקה", שבו שוכנת הבירה אתונה, ייסגרו היום בשל מזג האוויר.
5 צפייה בגלריה
גשם במדרחוב
גשם במדרחוב
גשם במדרחוב
(צילום: אוהד צויגנברג)
באגף הרפואה של איחוד הצלה, מזהירים את הציבור: "עקב הקור העז יש להיזהר מכוויות קור. כוויות קור הן פגיעה ברקמות הגוף המתבטאות בצלקת ואף עלולות להגיע למצב נמק. הנובעת מחשיפה לקור קיצוני. האיברים הראשונים הלוקים לרוב בכוויות קור הם האיברים הבולטים והמרוחקים: האף, האוזניים והאצבעות. כוויית קור עלולה לגרום לאיבוד אותם איברים. בטמפרטורה נמוכה מ-15° מוצרים כלי דם קרובים לעור, במטרה לשמור על חום גוף כללי. הקור העז עלול להביא עימו תחלואי חורף מסוגים שונים. אחד מהם הוא ההיפותרמיה, ירידת חום הגוף עד לטמפרטורה הגורמת לנזקים גופניים ואף יותר מזה״. קרן קיימת לישראל ביקשה אמש מהציבור להימנע מלהגיע לכל היערות בארץ ביומיים הקרובים. בקק"ל הסבירו כי בימים אלו צפויות לרדת כמויות גדולות של משקעים וינשבו רוחות חזקות - ובתנאים אלה, כאשר הקרקע רוויה במים, אחיזת העצים בקרקע נחלשת וגובר הסיכון לקריסת עצים. בנוסף, רשות הטבע והגנים מתריעה על סכנת שיטפונות בנחלי המזרח והדרום החל מהיום ועד יום רביעי בערב, ומזכירה כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים, או להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.
פורסם לראשונה: 01:22, 06.02.23