יום ראשון ה-9 ביולי 2023: לביא וילנר מוצב בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת כ״מאבטח סטטי״ כשהמטרה היא לבחון את הנוסעים הממתינים בתחנה ולסנן את החשודים מבניהם. כמה ימים מאוחר יותר, הוא יקבל תעודת הצטיינות מראש העירייה משה ליאון על כך שמנע בגופו פיגוע.
3 צפייה בגלריה
רגעי ההשתלטות על המחבלת
רגעי ההשתלטות על המחבלת
רגעי ההשתלטות על המחבלת
(צילום: mynet)
במהלך המשמרת הוא מזהה צעירה ערבייה, שמעוררת את חשדו. הוא ניגש אליה ושואל מספר שאלות כמו "מי את? לאן את נוסעת?" וכדומה. הוא מספר כי החשודה בתגובה, לא הגיבה לשאלותיו של וילנר, נראתה לחוצה ומבולבלת מה שרק הגביר את חשדו. הוא מחליט להמשיך בתחקור ושואל אותה מה יש לה בתיק שהיא נושאת ומתעקש לבדוק אותו.

3 צפייה בגלריה
לביא וינר עם משה ליאון
לביא וינר עם משה ליאון
לביא וינר עם משה ליאון
(צילום: יח״צ)
בשלב הזה, עוצרת הרכבת הקלה בתחנה ויורדים ממנה עשרות נוסעים. החשודה מתקרבת לעבר הרכבת כדי לעלות עליה, וילנר מונע זאת ממנה ומבהיר לה: "את לא עולה לרכבת הזו רק לרכבת הבאה אחרי שאבדוק לך את התיק".
הוא מבקש ממנה בתקיפות לרוקן את תכולת התיק שלה אבל היא מוציאה מהתיק סכין. וילנר צועק במכשיר הקשר שלו את מילת הקוד "תקרית" ויורה שני כדורים באוויר. ירי באוויר גרם לכל מי שהיה מסביב להתרחק. החשודה בתגובה הניפה את הסכין ואז וילנר ירה כדור אל פלג גוף התחתון - פעולה שניטרלה אותה ללא סיכון חיי אדם חפים מפשע.
3 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת גבעת התחמושת
תחנת הרכבת גבעת התחמושת
תחנת הרכבת גבעת התחמושת
(צילום: אדווה חולי)

"היא היתה מאד לחוצה ועם ידיים רועדות״, הוא סיפר. ״במקביל בא אליי אזרח ואמר לי 'משהו לא בסדר איתה, נראה לי שפגעו בה'. כשניגשתי אליה וניסיתי לדבר איתה היא היתה נחושה ולהוטה לעלות על הרכבת שהגיעה ופרקה אנשים. היא הכניסה יד לתיק ביקשתי שהיא תוציא את היד והיא הוציאה אותה עם סכין. יריתי באוויר היא לא עצרה ושלפה סכין. היו המון אנשים מסביב שבכלל לא שמו לב אז יריתי באוויר כדי שכולם יתרחקו ואז יריתי לה ברגל. זה הרגיש לי כמו תרגיל".
קראו עוד:

באופן מקרי לגמרי, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ששהה בסמוך לגבעת התחמושת במשרדי המשטרה של המטה הארצי הגיע בעצמו למקום ושיבח את וילנר. בחברת ״מיקוד אבטחה״ בה עובד וילנר, הדגישו שגבעת התחמושת היא אחד האיזורים האסטרטגים שהחברה מאבטחת וציינו: "אנחנו גאים בלביא ונמשיך לשמור על תושבי ירושלים במקצועיות ובנחישות".
פורסם לראשונה: 20:45, 12.07.23